Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Suomen ensimmäiseen joulupukkijuoksuun osallistui Säkylässä yli 200 valkopartaa!

Julkaistu: 26.11.2011 klo 13:33
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Säkylän kunta ja Säkylän Yrittäjät ry tavoittelivat sataa osanottajaa lauantaina 26.11. klo 12 Säkylän torilta lähteneeseen Suomen ensimmäiseen joulupukkijuoksuun. Pukkeja saapui kuitenkin paikalle yli 200!

Säkylän joulupukkijuoksu oli kansainvälisten esikuviensa tapaan hyväntekeväisyystapahtuma. Jokainen punanuttu antoi 10 euron arvoisen lahjan Säkylän lapsille, sillä ilmoittautumismaksut tilitettiin lyhentämättöminä perheitä tukevalle Pesue-hankkeelle.

Tarkkaan katsoen osa pukeista saattoi olla muoreja. Sukupuolitestejä ei juoksijoille tehty. Juoksijat taittoivat 1,5 kilometrin pituisen taipaleen Säkylän kauniissa maisemissa aurinkoisessa säässä, osittain kuuluisaa Säkylän Rantatietä pitkin. Pukkien ikähaitari oli laaja ja mukana oli niin aloittelevia tonttuja kuin kokeneita seniorimuorejakin. Pukkien lisäksi juoksussa nähtiin mukana myös useita jouluasuun sonnustautuneita koiria.

–  Joulupukkijuoksun suosio ylitti kaikki odotuksemme. Säkyläläisten lisäksi juoksu innosti myös monia ulkopaikkakuntalaisia kuntoilemaan hyvän asian puolesta, kunnanjohtaja Teijo Mäenpää iloitsee.

Joulupukkijuoksuun osallistuneet Säkylän Järvipelastajien naisjaoston edustajat Sari Valli ja Birgitta Lehtonen toivoivat joulupukkijuoksusta Säkylään uutta jouluperinnettä.

–  Kuumaa puuhaahan tämä oli, mutta todella hauskaa. Ensi vuonna tullaan taas uudelleen, joulumuorit lupasivat.

Mäenpään mukaan joulupukkijuoksu aiotaan järjestää Säkylässä myös ensi vuonna. Joulupukkijuoksu liittyy Säkylän kuntamarkkinointikampanjaan, jonka tunnus on ”Säkylä – Sata syytä!”

Ladattavat kuvat ovat vapaasti käytössä. Kuvan yhteydessä mainitse kuvan lähteenä: Säkylä

Säkylän kunnanjohtaja Teijo Mäenpää, p. 044 517 1012

teijo.maenpaa@sakyla.fi

Säkylän hallintopalvelusihteeri Sini Rekola, p. (02)832 8446, 040 774 0050