Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Seedin viraali toi Grand One -palkinnon parhaasta B-to-B-kampanjasta

Seedin viraali toi Grand One -palkinnon parhaasta B-to-B-kampanjasta

Julkaistu: 22.03.2011 klo 11:04
Julkaisija: Seed Digital Media

Tiedote 22.3.2011

Seedin viraali toi Grand One -palkinnon parhaasta B-to-B-kampanjasta

Blue1:n ”Voita Boeing 717” -kampanjalle on myönnetty Grand One -palkinto paras B2B-kampanja -kategoriassa. Keskeisin onnistumiseen vaikuttanut tekijä oli viraali, josta vastasi Seed Digital Media. Kampanjassa markkinoitiin Blue 1:n Premium-matkustusluokkaa työn puolesta paljon matkustaville. Kampanja toi myyntiä yli 300 000 euron arvosta.

Sähköpostin, Facebookin ja LinkedInin välityksellä levinneessä sekä lehdissä ja verkossa näkyneessä kampanjassa osallistuttiin kilpailuun, jossa tarkoituksena oli täyttää lentokone kutsumalla mukaan omia kollegoita, kumppaneita ja sidosryhmien edustajia. Kampanjalla lanseerattiin uusi Blue1 Premium -matkustusluokka liikematkustajille. Luokka sisältää businessluokan mukavuudet ja joustavuuden ilman businessluokan hintoja.

Yhdessä mediatoimisto Virta Mediacommunityn ja mainostoimisto Lovelyn kanssa kehitetyllä kampanjalla saatiin kerättyä 2 760 uutta markkinointilupaa. Myyntiä syntyi yhteensä yli 300 000 euron arvosta.
”Viraalikampanja oli erinomainen keino viestiä uudesta palvelustamme. Kampanja saavutti liikeasiakkaiden huomion, koska sen viesti oli mielenkiintoinen. Hyvä palkinto oli varmasti myös keskeinen menestystekijä – voittajayritys sai yksityisen lennon vapaavalintaiseen Blue1-kohteeseen. Kampanjassa oli uutuusarvoa, sillä Premium-businessluokka on uusi ja erilainen ja Blue 1:n uusissa Boeing 717 -lentokoneissa on yksilöllinen design”, kertoo Digital Marketing Manager Nina Hägerström Blue1:lta.

Viraali toimii myös B-to-B:ssä
”Osallistujat jakoivat kampanjaa todella aktiivisesti eteenpäin siihen nähden, että kyseessä oli B2B-kampanja, jossa kohderyhmä rajasi osallistujajoukkoa. Jokainen kutsuja lähettänyt henkilö lähetti sähköpostitse eteenpäin keskimäärin 4,3 kutsua”, Seedin asiakasvastaava Eelis Sormunen kertoo.
Yhteensä kutsuja jaettiin sähköpostin kautta eteenpäin 12 428, ja kutsutuista 13,2 prosenttia osallistui kampanjaan. ”Voita Boeing 717” -sivustolla oli yhteensä 48 747 kävijää.

”Tämä on hyvä osoitus siitä, että viraali toimii tehokkaasti myös B-to-B-puolella. Uskon, että palkinnon saamiseen vaikutti se, mikä on Seedin asiakaslupauksen ytimessä: me tiedämme, mikä saa asiakkaat suosittelemaan tuotetta tai palvelua ja tuotamme suosittelumarkkinoinnilla mitattavaa ROI:ta”, Sormunen miettii.

Grand One on Suomen suurin digimedia-alan kilpailu, johon voi ilmoittaa pääosin Suomessa suunniteltuja ja tuotettuja digitaalisen median tuotantoja. Kilpailun kolmihenkinen tuomaristo arvioi töiden luovaa ideaa, toteutusta, strategiaa ja tuloksia ja osallistujien joukosta valitaan voittaja yhteentoista eri kategoriaan.

Eelis Sormunen, asiakasvastaava, Seed Digital Media
Puh. 050 350 0051, Eelis.sormunen@seedww.com

Niina Metsälä, viestintä, Seed Digital Media
Puh. 0451381110, niina.metsala@seedww.com,