Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Sähköiset infopisteet palvelemaan matkailijoita Kotkan-Haminan seudulla

Kaakko135°

Sähköiset infopisteet palvelemaan matkailijoita Kotkan-Haminan seudulla

Julkaistu: 02.05.2014 klo 08:00
Julkaisija: Kaakko135°

Kaakko135° on tuottanut sähköiset matkailuinfopisteet ABC Majakkaan Pyhtäälle, Jumalniemen kauppakeskukseen Kotkassa, Virolahdelle Vaalimaan Rajahoviin sekä Harry’s River Cafe -kahvilaan. Infopisteiden avulla matkailijat ja paikallisväestö voivat tutustua seudun tarjontaan vaivattomasti vilkkaissa kuluttajavirroissa. Tällä haetaan seudun matkailun tarjonnalle lisää näkyvyyttä ja matkailuinfotoiminnalle parempaa tavoitettavuutta kohtuullisilla resursseilla.

Infopisteet sisältävät kosketusnäytön, jota käyttämällä asiakas voi aktivoida erillisen sisältövalikon. Valikon kautta voi siirtyä käyttämään Kaakko135-sivustoa, seuraamaan Kaakon sosiaalisen median sisältöjä sekä saa ajantasaista tietoa tapahtumista ja matkailukohteista. Seudun palvelutarjoajia ja niiden sijaintia voi tarkastella myös mobiilikartan avulla. Infopisteet palvelevat suomen, venäjän ja englannin kielillä. Infopisteissä on myös esitejakelua.

Infopisteet on toteutettu EU-rahoitteisella Kymenlaakso Venäjän verkossa -hankkeella. Koordinoinnista on vastannut Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy ja teknisestä toteutuksesta  iTravel.

Tervetuloa tutustumaan tiistaina 6.5.2014 klo 12.00 Jumalniemen infopisteeseen Kotkaan ja tapaamaan Kaakko135°-tiimin ja iTravelin edustajia. Infopiste sijaitsee Lastentarvike -liikkeen vieressä, kulku vasemman sisäänkäynnin kautta.

Cursor Oy / Katja Gorelkina, p. 040 190 2503, katja.gorelkina@cursor.fi

iTravel / Veli-Matti Koivula p. 045-1144400, veli-matti.koivula@itravel.fi

Liitteenä kuvia infopisteistä

Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla,  Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Helsingin seudulta Kaakkoon ehtii autolla reilussa tunnissa. Alue käsittää viisi kuntaa:  Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

Seudullinen matkailun yhteismarkkinointi sai oman yksikkönsä Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:ssä 1.1.2014 alkaen. Organisaatio yhdistää Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän matkailumarkkinoinnin. Kaakko135° matkailu toimii alueensa matkailuun erikoistuneena yksikkönä, joka tuottaa matkailun viestintä- ja informaatiopalveluita tiiviissä yhteistyössä seudun kuntien, yritysten ja seudullisten, kansallisten ja kansainvälisten sidosryhmien kanssa.

www.kaakko135.fi