Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Radisson Blu hotellien ravintoloissa nautiskelua ja elämän juhlaa italialaisittain

Radisson Blu

Julkaistu: 07.02.2012 klo 11:47
Julkaisija: Radisson Blu

Hienointa kotimaista pihvihärkää ja valkosuklaamoussea Tutti Frutti -sorbetin kera  Radisson Blu Hotellien ravintoloiden uudella ruokalistalla Pääkonttorissa, Violassa, Rannassa, Aurorassa ja Sassissa.

Ravintoloiden uusi ruokalista on kunnianosoitus aidoille italialaisille raaka-aineille. Ruokailusta nautitaan yhtä hyvin antipastojen, risottojen ja pizzojen äärellä kuin kotimaisen vastuullisesti kasvatetun härän tai herkullisen huhtasienen mausta nauttien. Italialaisia ruokailunautintoja täydentävät uudistuneen viinilistan huolella valikoidut viinit.

Raaka-aineiden aidot maut ovat ravintoloidemme ruoissa hyvin esillä. Omassa keittiössä alusta asti valmistettu Zuppa di gamberi -rapukeitto sekä salaattien kumppaniksi suositeltava pistaasi-vinaigrettekastike ovat hyviä esimerkkejä italialaisuuden ja traditioiden modernista yhdistämisestä. Perinteisessä Tagliata-annoksessa on vastuullisesti tuotettua hienointa suomalaista pihvihärkää ja Pomodori e mozzarella -annoksen miniluumutomaatteja ja mozzarellaa maustaa herkullinen basilikavaahto. ”Tavoittelemme tunnetta torintuoreista raaka-aineista italialaisessa keittiössä ennakkoluulottomasti tehdystä ruoasta. Kehotammekin kokeilemaan tuttujen ainesten uudenlaisia yhdistelmiä”, keittiöpäällikkö Riku Peltola ravintola Pääkonttorista sanoo.

”Haluamme, että annoksissamme maistuu rakkautemme aitoon italialaiseen ruokaan. Meille antipastomme, pizzamme, risottomme, carpacciomme sekä liha- ja kalaruokamme ovat kaikki yhtä tärkeitä. Erilaisille ruokalajeille on niin täällä meillä kuin Italiassakin omat hetkensä. Tärkeintä on ruoan maku ja laatu sekä se, että asiakas nauttii ateriasta”, Riku kertoo. Myös viinit ja jälkiruoat ovat olennainen osa ateriaa, aivan kuten Italiassa. Virkistävä päätös aterialle voikin olla vaikkapa Mousse di cioccolato bianco, jossa valkosuklaamoussen seurana on raikasta, aidoista hedelmistä ja hedelmämehuista tehtyä Tutti Frutti -sorbettia. Meillä voi myös herkkuja mukaansa. Tasokas herkkukauppatuotevalikoima pitää sisällään mm. valkosipuli-artisokkatahnaa, oliiviöljyjä, viini- ja balsamiviinietikoita, risottoriisiä sekä artesaanipastaa. Ostosten mukaan saa aina myös reseptin valmistusohjeineen.

Lisätiedot:

Riku Peltola, Executive Chef, ravintola Pääkonttori, puh. 050 596 75 04,

Riku.Peltola@radissonblu.com

Minna Vainio, ketjupäällikkö, SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 76 82 842, minna.vainio@sok.fi

Kaikkia Italian makujen inspiroimia ravintoloita yhdistää konstailematon ruoka, rento lämminhenkisyys, aisteja virittävä miljöö sekä mutkattoman vieraanvarainen palvelu. S-ryhmän Italian makuiset ravintolat sijaitsevat hotellien yhteydessä. Radisson Blu Hotelleissa sijaitsevat ravintolat Pääkonttori ja Viola Helsingissä, Ranta Espoossa, Aurora Turussa ja Sassi Oulussa. Ravintola Trattoria sijaitsee Sokos Hotel Tammerissa, Tampereella.