Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Porokokkikilpailu Levillä tuottaa ennakkoluulottomia reseptejä pohjoisen raaka-aineista

Hullu Poro Oy

Julkaistu: 07.10.2016 klo 11:46
Julkaisija: Hullu Poro Oy

Kahden hengen joukkueet kisaavat viidettä kertaa Porokokkikilpailussa. Kisaan osallistuu 38 reseptiä, joista parhaat pääsevät kisaamaan mestaruudesta 3.-4.11. Tuomaristo julkistaa loppukilpailuun pääsevät parit 15.10. Yleisöllä on ensimmäistä kertaa mahdollisuus päästä seuraamaan kisaa paikan päällä Hullu Poro Areenalla.

Kisaan osallistutaan kahden hengen joukkueina ja alkukilpailussa tehtävänä oli laatia resepti, jonka pääraaka-aineena on poro kahdella tapaa valmistettuna. Annoksessa tulee olla myös kastike ja kaksi lämpimän ruuan lisäkettä. Sen tulee soveltua ammattimaiseen valmistukseen ravintolakeittiössä. Reseptiin suositeltiin lisäämään luovuutta ja ripaus leikkimielisyyttä.

Kilpailun huikea taso on jo alkukilpailun perusteella yllättänyt tuomariston. Reseptejä tuli ympäri Suomea ja mukana on maan eturivin kokkeja. Semifinaali kilpaillaan Areenalla torstaina 3.11. klo 12–14 ja kolmen parin finaali perjantaina 4.11. klo 15–17. Voittajapari saa palkinnoksi 1500 € stipendin. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Kilpailun järjestävät Vuoden Porokokki ry, Suomen Keittiömestarit ry ja Levin Matkailu Oy. Samana viikonloppuna vietetään Levikauden avajaisia 4.-6.11. Avajaisten ohjelmassa on pe 4.11. klo 19 Zenato -menu ravintola Sapuskassa ja kuulun viinitilan omistaja Alberto Zenato on itse läsnä illallisella. Menusta löytyy poron paistia ja kieltä.

JOUKO RAJANEN jouko.rajanen@chocodeli.fi, puh. 0500 714 910

MARTTI KOTAKORVA martti.kotakorva@lappi.fi, puh. 0400 698 293

TIMO NIEMINEN timo.nieminen@hulluporo.fi

Hullu Poro on aito lappilainen monipuolinen, joustava ja luotettava yritys, joka tuottaa hyvällä meiningillä asiakkailleen ainutlaatuisia elämyksiä. Hullu Poron omistaa Päivikki Palosaari.

Levi Center Hullu Poro on 400 pehmeää petiä, 1300 laadukasta kokouspaikkaa, 15 erityylistä ravintolaa, 4000 tunnelmallista ravintolapaikkaa, 90 hemmottelevaa hoitoa,90 huippuesiintyjää vuodessa.

Tonttulan elämyskylä on kansainvälisille matkailumarkkinoille vahvasti tähtäävä tarinoihin, mytologiaan ja lappilaiseen kulttuuriin pohjautuva matkailukohde Levin läheisyydessä.

HULLU PORON ARVOT
* LAPPILAINEN: kunnioitamme Lapin luontoa ja kulttuuria
INNOVATIIVINEN: kyseenalaistamme ja kehitämme alati uutta
* VASTUULLINEN: lunastamme lupauksemne