Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Pikavuoro maailman ympäri valloittaa seuraavaksi Korean

Rantapallo

Pikavuoro maailman ympäri valloittaa seuraavaksi Korean

Julkaistu: 15.05.2012 klo 11:08
Julkaisija: Rantapallo

Bussilla Kambodzhan, Laosin ja Kiinan kautta Etelä-Koreaan

Maailmanympärimatkalla olevan suomalaisbussin seuraava etappi on matka Thaimaan Bangkokista maateitse Etelä-Korean Busaniin.

Kuljettaja Jani Laine ja Ajokki Royal -bussi starttaavat Bangkokista joulukuun alussa ja matkaa tehdään talven yli helmikuun alkuun saakka. Mukaan mahtuu tälläkin kertaa parisenkymmentä seikkailunhaluista reissaajaa.

Ajokki on jo matkannut Suomesta Venäjän, Kazakstanin ja Kiinan kautta Thaimaahan ja sieltä edelleen Malesiaan, Indonesiaan ja Australiaan.

Vuosien projekti: "En anna periksi"

Kuljettaja Laineen tavoitteena on kiertää kaikki mantereet ja saavuttaa Ajokille maailman ensimmäisen maailmanympärimatkan tehneen linja-auton status.

Salolaiselle perheyritykselle kuuluvan bussin maailmanympärimatka alkoi tammikuussa 2011 hienoisen epäuskon siivittämänä, mutta nyt reilu vuosi lähdön jälkeen ääni kellossa on toinen: Ajokki on selvinnyt voittajana Kazakstanin pakkasista, Thaimaan tulvista ja monista muista yllätyksistä.

Kun jäljellä olevat mantereet on seuraavien kahden vuoden aikana kierretty, odotetaan Ajokin palaavan voittajana Suomeen vuonna 2014. Edessä on vielä paljon työtä ja kymmeniätuhansia kilometrejä vuoden -88 bussivanhukselle.

- Periksi ei anneta ja Ajokki kestää kyllä. Käytän syksyllä ennen lähtöä kaksi kuukautta bussin perusteelliseen kunnostukseen, kertoo suomalaisella päättäväisyydellä projektiaan toteuttava Laine.

Lähtö Bangkokista joulukuun alussa

Lähtö Pikavuoron Korean-etapille tapahtuu Bangkokista 5.12.2012. Reitti kulkee Kambodzhan, Laosin ja Kiinan kautta Etelä-Korean Busaniin, jonne saavutaan helmikuun alussa 2013.

Matkan varrelle jäävät muun muassa Angkor Watin temppelit Kambodzhassa, joulu Laosin Luang Prabangissa, Hongkongin pilvenpiirtäjät, Macaon kasinot sekä jättikaupungit Peking ja Shanghai. Ilmoittautuminen Pikavuoron seuraavalle etapille on nyt alkanut. Lisätietoja löytyy osoitteesta http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/.

Matkaa seurataan tuttuun tapaan matkailusivusto Rantapallo.fi:n Pikavuoro maailman ympäri -blogissa.

Lisätietoa

Kuva: Pikavuorokippari Jani Laine ja Ajokki Royal Thaimaassa. Kuva: Rantapallo.fi/Kalle Jokinen

Reitti, aikataulu, hinnat: Pikavuoro maailma ympäri

Ennakkotietona toimittajille: Pikavuoro maailman ympäri -matkan Korean-etappia käsittelevä infotilaisuus Salon Piihovissa sunnuntaina 10.6.2012. Jani Laine on tällä hetkellä Suomessa, joten haastattelut ym. tarvittaessa myös Helsingissä onnistuvat vaivatta.

Salon Tilausmatkat Oy
Jani Laine, kuljettaja
pikavuorobangkokiin@gmail.com

Rantapallo Oy