Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Pietarin alueen matkailutoimittajat tutustuvat Kotkan-Haminan seutuun

Kaakko135°

Pietarin alueen matkailutoimittajat tutustuvat Kotkan-Haminan seutuun

Julkaistu: 07.06.2013 klo 08:59
Julkaisija: Kaakko135°

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy ja Kaakko135° (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti, Miehikkälä) toteuttavat kokonaisvaltaista matkailumarkkinointia Venäjälle. Markkinointi suunnataan Pietarin alueelle panostaen sähköiseen viestintään, jota tuetaan vahvasti muiden viestintäkanavien kautta.

Yhtenä tärkeänä toimenpidekokonaisuutena on aktiivinen yhteistyö venäläisten mediakanavien kanssa, jonka kautta vahvistetaan seudun tunnettavuutta, lisätään saatavan tiedon monipuolisuutta ja luodaan edellytyksiä matkailijoiden pidemmälle viipymälle.

Muutaman kerran vuodessa Kaakon tiimi järjestää mediavierailut pietarilaisille lehtitoimittajille ja tv-ryhmille. Vierailujen aikana tutustutaan matkailukohteisiin, esitellään paikallisia matkailuyrityksiä ja kerrotaan uusista suunnitelmista.

Ensi viikolla 11.–12.6. Kotkan-Haminan seudulle saapuu ryhmä pietarilaisia toimittajia, jotka kahden päivän aikana saavat mm. tietoa Vaalimaan kauppakeskushankkeen etenemisestä Virolahdella, käyvät mm. Miehikkälän Salpalinja-museolla, Hamina Bastionissa ja Sirius Sport Resortissa Pyhtäällä. Kotkan ohjelmaan kuuluu vierailu Langinkoskella, Merikeskus Vellamossa ja Sapokassa.

Mediaryhmään kuuluu toimittajia suosituista lehdistä ja aikakauslehdistä kuten Argumenty i Fakty, Vechernij Peterburg ja Terve sekä matkailuportaali efinland.ru:n toimittaja. Mukana on myös kahden pietarilaisen matkatoimiston edustajat.

Mediavierailu toteutetaan osana Cursorin hallinnoimaa, EAKR-rahoitteista Kymenlaakso Venäjän verkossa -matkailuhanketta.

projektipäällikkö Katja Gorelkina, Cursor Oy

puh. 040 190 2503

Kaakko135°, hyvän tuulen rannikko toteuttaa Cursor Oy:n koordinoimana Kotkan-Haminan seudun matkailun yhteismarkkinointia. Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla, Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Alue käsittää viisi kuntaa: Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

www.kaakko135.fi