Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Pääsiäiseksi ehtii vielä mökkilomalle

Julkaisija: Lomarengas Oy

Lehdistötiedote 18.4.2011

Pääsiäiseksi ehtii vielä mökkilomalle

Pääsiäiseksi saa vielä pohjoisen hiihtokohteista rinnemökin tai muualta Suomesta rantamökin, kertoo Suomen suurin vuokramökkien välittäjä Lomarengas. Myyntijohtaja Juha Purhosen mukaan alueesta riippumatta mökeistä on noin viidennes vapaana. Tavallisesti pääsiäisenä suosittujen rinnemökkien varaustilanteeseen vaikuttaa Purhosen mukaan pääsiäisen myöhäinen ajankohta ja aikainen kevät.

”Tänä pääsiäisenä pitää päättää, seuraako etelässä jäiden lähtöä ja laineiden liplatusta vai hiihtääkö pohjoisessa viimeisillä kevätlumilla”, Purhonen sanoo.

Kesälomalaisten vuokramökit menneet kuumille kiville

Heinäkuussa mökkilomaa suunnittelevilla alkaa sen sijaan olla kiire. Purhosen mukaan suosituimmat lomaviikot ovat samat kuin aikaisemmin: heinäkuun kaksi keskimmäistä viikkoa ja juhannus. Heinäkuun viikoilla on vapaana neljännes ja juhannuksena reilu kolmannes vuokramökeistä. Viime vuoteen verrattuna varauksia tälle kesälle on tehty kymmenen prosenttia enemmän.

”Sisämaasta mökin voi löytää vielä lähempänä kesää, mutta jos haluaa järven tai meren rantaan, niin kohta alkaa olla kiire”, Purhonen kertoo.

Juha Purhonen, Lomarengas
juha.purhonen@lomarengas.fi
puh: 040 702 5770

Lomarengas on Suomen kokenein mökkivuokraaja, joka välittää mökkejä joka tarpeeseen: yli 3200 mökin valikoimassa on vaihtoehtoja rantamökeistä hiihtomökkeihin ja luksusmökeistä erähenkisiin asumuksiin. Varaukset onnistuvat verkossa Suomen suurimmassa mökkiportaalissa, jossa vierailee viikoittain yli 30 000 eri kävijää. Lomarenkaan historia ulottuu aina vuoteen 1967, ja liiketoiminta yhtiöitettiin vuonna 1997. Nykyään konserniin kuuluvat Lomarengas Oy:n lisäksi Pohjois-Suomessa toimivat FinFun Oy ja Ylläksen Matkailu Oy. www.lomarengas.fi