Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Oraffa ja Kurre Maupertuisin jalanjäljessä Pariisiin

Nordbooks

Oraffa ja Kurre Maupertuisin jalanjäljessä Pariisiin

Julkaistu: 02.02.2015 klo 11:15
Julkaisija: Nordbooks

Elina Södeströmin ja Esa Rautiaisen kolmas Oraffa ja Kurre -sarjan kirja, Maupertuisin jalanjäljessä julkistetaan Suomen Ranskan-Instituutissa Pariisissa 18.2. klo 10-.

Suomen- ja ruotsinkielinen satukirja kertoo ranskalaisen astemittausretkikunnan vaiheista Tornionlaaksossa kesällä 1736. Tarina on muokattu vapaasti Reginald Outhierin teoksesta Matka Pohjan perille. Kirjan tarkoitus on johdattaa lapsia Tornionlaakson historian pariin. Kirjan kustantaa kemiläinen Atrain Kustannus, Nordbooksin sisarkustantamo.

Kun Oraffa ja Kurre saavat kuulla, että Ranskan kuninkaan muskettisoturi Maupertuis on tulossa Tornioon, he eivät tahdo enää pysyä nahoissaan. Seikkailu siitä syntyykin, mutta ennen muuta Maupertuisille ja hänen oppineelle seurueelleen, kun Hellä-Antti lähtee heitä opastamaan. Maan muoto selviää, mutta niin myös Tornionlaakson erikoinen elämänpiiri kaikkine ihmeineen ja kummineen – sääskiä ja Lokki-Nessua unohtamatta.

Kustantaja Matti Ylipiessa: "Tämä teos on syntynyt  paikallishistorian harrastuksesta, ja olemme iloisia, että pääsemme Maupertuis-säätiön ja Suomen Ranskan-Instituutin myötavaikutuksella esittelemään teosta monsieur Maupertuisin maahan. Olemme julkaisseet aikaisemminkin satukirjoja, joiden tavoite on johdattaa tarinan keinoin nuoria paikallisten perinteiden ja historian äärelle. Yhteisessä maailmassamme on entistä tärkeämpää tietää, mistä itse on kotoisin."

Tiedotelehtinen kirjasta

Nordbooks/Atrain Kustannus kevätkatalogi

Kutsu julkistamistapahtumaan

Atrain Kustannus on kemiläisen Nordbooksin sisarkustantamo.

Kustantaja Matti Ylipiessa 045 134 6090

www.atrainkustannus.fi  www.nordbooks.net