Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Opastetut kaupunkilomat kiinnostavat suomalaisia

Finnmatkat

Opastetut kaupunkilomat kiinnostavat suomalaisia

Julkaistu: 10.04.2014 klo 10:35
Julkaisija: Finnmatkat

Opastettujen kaupunkilomien suosio on kasvussa. Tema-matkat vastaa lisääntyneeseen kysyntään mielenkiintoisilla uutuusmatkoilla.

kaupunkimatkat

– Nähtävillä on selvä trendi: matkoilla halutaan nähdä ja kokea enemmän ja lyhyemmässä ajassa. Kaupunkilomasta halutaan saada mahdollisimman paljon irti, kertoo Tema-matkojen koordinaattori Pirjo Salminen.

Asiantunteva opastus onkin avainasemassa.

– Täysin uuteen kaupunkiin tupsahtaminen omin päin vaatii seikkailumieltä, hyvää kielitaitoa ja huolellisia etukäteisvalmisteluja. Monesti voi käydä niinkin, että parhaille paikoille löytää vasta silloin, kun loma on jo lopuillaan. Tema-matkoilla mukana on asiantunteva opas, jonka kanssa kaupunkien kulttuurin ja kujien salaisuudet aukeavat helposti ja turvallisesti.

Viime vuoden suosituin kaupunkimatkakohde oli Istanbul huikeine nähtävyyksineen. Tänä vuonna suurinta mielenkiintoa näyttäisi herättävän uutuusmatka Berliini, Dresden ja Leipzig.

– Kolme mielenkiintoista saksalaiskaupunkia, upeita barokki- ja renessanssirakennuksia, klassista musiikkia, makuelämyksiä, runsasta kulttuurihistoriaa, modernia kaupunkielämää – kaikki tämä viidessä päivässä, listaa Salminen.

Muita tämän vuoden uutuuksia ovat Viikonloppu Krakovassa, sekä Joulumarkkinamatkat Alpeille ja Karokovaan.

Berliini, Dresden ja Leipzig -matkan kohokohdat:
Zwingerin palatsi ja Frauenkirche
Kaupunkikävely Leipzigissa
Päivällinen Auerbachs Kellerissa, jossa Goethen Faust nautti viiniä
Berliinin-kierros jalkaisin ja bussilla

Tutustu Tema-kaupunkimatkoihin:

Lisätietoja: Finnmatkat, tiedottaja Salla Salo p. 030 360 302

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä ja se järjestää vuosittain noin 280 000 valmismatkaa. Finnmatkat on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel PLC:tä.