Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » OlutHuoneiden helmikuun hanaolut: Kill Your Darlings 5,0 %

HOK-Elanto

OlutHuoneiden helmikuun hanaolut: Kill Your Darlings 5,0 %

Julkaistu: 31.01.2014 klo 01:00
Julkaisija: HOK-Elanto

HOK-Elannon OlutHuoneisiin saapuu helmikuussa Suomen ensi-iltaan mielenkiintoinen olut, jonka on valmistanut nopeasti huikean suosion saavuttanut englantilaispanimo, Thornbridge. Oluessa perinteinen wieniläistyyli on päivitetty nykyaikaan modernia humalointia hyödyntäen.

Kill Your Darlings edustaa wieniläistyyliä, jota on piristetty 2000-luvun vaikutteilla. Wieniläistyyli on saanut nimensä Wienin kaupungista, jossa kyseisiä oluita on alun perin valmistettu. Oluttyyli on vakiinnuttanut asemansa Keski-Euroopassa, mutta sitä tuotetaan harvemmin Isossa Britanniassa.

Nyt OlutHuoneissa tarjolle tulevassa Kill Your Darlings -oluessa on wieniläistyylille tunnusomaisia piirteitä: punertavan ruskea väri, melko tukeva runko sekä maltaiset aromit ja makeahko maku. Se eroaa kuitenkin tietyiltä osin perinteisestä wieniläistyylistä, sillä valmistusprosessin loppuvaiheessa olueen on tehty amerikkalais-saksalainen humalointi Amarillo- ja Tettnang-lajikkeilla. Tämän ansiosta oluen jälkimausta on muodostunut miellyttävän rapsakka.

Kill Your Darlings on brittiläisen Thornbridge-panimon tuottama, mikä on viime aikoina ollut usean panimotuotteen laadun tae. Thorbridge on lyhyen olemassaolonsa aikana tuottanut kymmeniä toisistaan poikkeavia oluita, jotka ovat omien oluttyyliensä parhaimmistoon kuuluvia. Tämän ansiosta Thornbridge onkin noussut modernien brittipanimoiden kirkkaimpaan kärkeen.

Kill Your Darlings on tarjolla HOK-Elannon OlutHuoneissa helmikuun ajan 0,5 litran tuopeissa asiakasomistajahintaan 7,40 €. Hinta ilman S-Etukorttia on 7,90 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K. (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi, Kaari).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoa:
Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi