Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Mobiilin kautta tehdyt matkavaraukset kolminkertaistuneet

Oy Ebookers Finland Ltd

Mobiilin kautta tehdyt matkavaraukset kolminkertaistuneet

Julkaistu: 19.02.2013 klo 17:00
Julkaisija: Oy Ebookers Finland Ltd

Älypuhelimien kasvava käyttö näkyy myös matkavarauksissa. Yhä useampi suomalainen varaa matkansa kännykällä ja entistä enemmän myös tabletilla. Nettimatkatoimisto ebookers on tehnyt uudet ennätykset sekä kävijämäärissä että varauksissa. Syynä kasvuun on käytön helppous ja selkeästi edullisemmat matkahinnat.

ebookersilla mobiilikäynnit lisääntyivät viime vuonna 277% ja varausten määrä yli kolminkertaistui.

- Suomalaiset ovat nyt löytäneet mobiilivarauksen mahdollisuudet. Helppouden lisäksi hinta saattaa parhaillaan olla 65% edullisempi kuin tietokoneen kautta varattuna, kertoo ebookersin pohjoismaiden markkinointipäällikkö Björn Alvarsson.

Käyttäjätilasto kertoo, että erityisesti jo matkalla olevat kuluttajat varaavat pääsääntöisesti mobiilin kautta löytääkseen nopeasti vapaat hotellihuoneet kohteestaan.

Uusia palvelumuotoja

Myös ebookers panostaa vahvasti mobiilipalveluihin. Mobiililaitteille optimoidun nettisivuston ja iPadille sekä iPhonelle suunnitellun hotellien varaussovelluksen lisäksi ebookers on juuri lanseerannut Android-puhelimissa toimivan varaussovelluksensa ja uusia sovelluksia on tulossa myöhemmin keväällä.

Selkeää hintaetua

Mobiilin kautta tehdyt varaukset ovat ebookersilla usein edullisempia kuin tietokoneen kautta tehdyt varaukset. Esimerkkinä hotellivaraus Pariisiin:

Hotel Unic Renoir Saint Germain, Pariisi
7 yötä (11.-18.3.2013) kahden hengen huoneessa
Hinta tänään / henkilö mobiilivarauksessa (ns. Mobile Deal): 326 €*
Hinta tänään / henkilö normaalihintaisena varattuna: 575 €

Linkki ebookersin uuteen Android-sovellukseen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ebookers.hotel

Kaikki ebookersin mobiilivaraukset älypuhelimen tai tabletin kautta osoitteessa: m.ebookers.fi

Pauliina Pölönen, Senior Manager
pauliina.polonen@ebookers.com

* Hinta etsitty 18.2.2013 klo 15:00

Tietoa meistä – ebookers.fi

Oy Ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava nettimatkatoimisto. Ebookersin suomalainen henkilökunta palvelee asiakkaitaan internet-sivuston lisäksi puhelinpalvelussa. Ebookersin Suomen toimistossa on 30 työntekijää. Ebookers kuuluu maailman johtavaan matkailukonserniin nimeltä Orbitz Worldwide, joka on listattu New Yorkin pörssissä (NYSE: OWW).