Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Miten risteilymatkustajat suhtautuvat jätevesien pumppaamiseen Itämereen?

WWF Suomi

Miten risteilymatkustajat suhtautuvat jätevesien pumppaamiseen Itämereen?

Kutsu.
Julkaistu: 30.04.2015 klo 13:08
Julkaisija: WWF Suomi

Kansainvälinen risteilysesonki on aluillaan, ja Suomeen odotetaan jälleen satojatuhansia turisteja. Matkustajat nauttivat Itämeren upeasta luonnosta, mutta voivat tietämättään osallistua herkän meren saastuttamiseen. Vain 30 prosenttia kansainvälisistä risteilyaluksista jättää käymälä- ja muut jätevetensä satamien vastaanottopisteisiin – suurin osa pumppaa jätevedet Itämereen.

WWF ottaa vastaan Celebrity Silhouette -laivan Hernesaaren satamassa 10.5. klo 8-10.30

WWF ottaa sunnuntaina 10.5. vastaan Helsinkiin saapuvan Celebrity Silhouette -laivan matkustajat ja tiedustelee heidän suhtautumistaan jätevesien pumppaamiseen mereen. Kyselyn tulokset ovat myöhemmin iltapäivällä tiedotusvälineiden käytettävissä. Paikan päällä on mahdollisuus haastatella WWF:n asiantuntijoita ja pyytää myös matkustajien haastattelua.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 8.5. klo 10 mennessä:

Sanna Kuningas, 050 401 7470, sanna.kuningas@wwf.fi

Myöhemmin aamupäivällä median edustajilla on mahdollisuus osallistua Helsingin Sataman isännöimään tapahtumaan ja päästä tutustumaan toiseen Helsinkiin saapuvaan risteilyalukseen. Lisätietoja Helsingin Sataman edustajilta.

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa. Rakennamme tulevaisuuden, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa.