Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Matti Rämön uusi pyöräseikkailu POLKUPYÖRÄLLÄ HIMALAJALLE ilmestyy viikolla 11

Minerva Kustannus Oy

Matti Rämön uusi pyöräseikkailu POLKUPYÖRÄLLÄ HIMALAJALLE ilmestyy viikolla 11

Julkaistu: 02.03.2016 klo 12:02
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Matti Rämö:
Polkupyörällä Himalajalle

Matti Rämö kertoo kahdeksannessa matkakirjassaan polkupyörämatkasta Delhistä Ladakhiin, Intian pikku-Tiibetiin. Seitsemän viikon ja 2 400 kilometrin vaellus kulkee monsuunitasangon tukahduttavasta kuumuudesta korkealle Himalajan vuoristosoliin. 5 300 metrissä sataa elokuussa räntää.

Matka vie ensin Gangesin varteen keskelle miljoonan hindun pyhiinvaellusta. Hetkittäin liikenne muuttuu infernaaliseksi selviytymistaisteluksi. Punjabissa kostea kuumuus pakottaa ajamaan yöaikaan Intian arvaamattomilla maanteillä.

Nousu Himalajalle kulkee lähellä Pakistanin rajaa, jossa sotilassaattueet muistuttavat kauhun tasapainosta. Sade rysäyttelee rinteestä kiviä tielle ja Kashmirissa maanvyörymä hidastaa menoa.

Ladakhissa matka jatkuu rujolle Leh–Manali-maantielle, joka kulkee yli 4 000 metrin korkeudessa. Happea on kovin vähän, ja kolmasti Rämön pitää pimeässä lasketella solasta alas. Himalajan herkkä kauneus kannustaa kuitenkin eteenpäin vaikealla reitillä.

Polkupyörällä Himalajalle

ISBN/EAN 978-952-312-279-6
Luokka 40.8
135 x 210 mm
Sidottu, kuvaliite
404 s.
Ilmestyy viikolla 11/2016

Matti Rämö on YLE:n teksti-tv:n toimittaja. Hänen aiemmista matkoistaan ovat ilmestyneet kirjat Rengasrikkoja Saharassa (2009), Polkupyörällä Intiassa (2010), Polkupyörällä Thaimaasta Vietnamiin (2011), Polkupyörällä Jäämerelle (2012), Polkupyörällä Islannissa (2013), Polkupyörällä Andalusian vuorilta Afrikkaan (2014) sekä Polkupyörällä Ukrainan halki Istanbuliin (2015).

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi