Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Matkailulehti Mondo: Vuoden matkakirja vie Kiotoon

A-lehdet Oy

Matkailulehti Mondo: Vuoden matkakirja vie Kiotoon

Julkaistu: 03.01.2014 klo 08:56
Julkaisija: A-lehdet Oy

Matkailulehti Mondo on valinnut vuoden 2013 matkakirjaksi Mia Kankimäen teoksen Asioita, jotka saavat sydämen lyömään nopeammin (Otava).

Kankimäki matkusti Kiotoon etsimään yli tuhat vuotta sitten elänyttä hovinaista Sei Shōnagonia, vaikkei osannut sanaakaan japania, ja kirjoitti kokemuksistaan vetävän matkakirjan.

”Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin on omaperäinen matkakirja. Kankimäen humoristinen, hyvinkin henkilökohtainen tyyli koukuttaa, mutta samalla lukija johdatellaan pohtimaan myös suuria asioita, kuten naisten asemaa. Vaikea kuvitella, ketä tällainen teos ei inspiroisi, haaveili sitten vapaavuodesta, Japanin-matkasta tai vain paremmasta elämästä”, Mondon raati perustelee valintaa.

Kunniamaininnan Vuoden matkakirja 2013 -valinnoissa saa Hannu Raittilan romaani Terminaali (Siltala).

Lisätietoja: A-kustannus Oy, Matkailulehti Mondon päätoimittaja Kati Kelola, 050 369 9964, kati.kelola@a-lehdet

Matkailulehti Mondo kuuluu A-lehdet-konserniin, jonka muita julkaisuja ovat Apu, Avotakka, Demi, Eeva, Kauneus & Terveys, Lily.fi, Maku, Meidän Mökki, Meidän talo, Mondo, Tuulilasi, Urheilulehti, ViherPiha, Voi hyvin, ApuKrypto ja ApuRistikot. Konserniin kuuluvat myös Image, Kotivinkki, Unelmien Talo&Koti ja Trendi.