Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Laulaja JP Leppäluoto haastaa auttamaan Nepalin maanjäristyksestä kärsiviä

Suomen Lähetysseura

Laulaja JP Leppäluoto haastaa auttamaan Nepalin maanjäristyksestä kärsiviä

Julkaistu: 30.04.2015 klo 12:32
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Tamperelainen laulaja ja näyttelijä JP Leppäluoto kävi Nepalissa vuosi sitten. Hän on mukana Raskasta Joulua -kiertueella, ja Suomen Lähetysseura on tehnyt jo kahtena vuonna yhteistyötä kiertueen kanssa. Viime jouluna kiertue tuki Lähetysseuran kampanjaa kehitysmaiden äitien hyväksi.

Leppäluoto tutustui Nepalissa työhön, jota Lähetysseura tekee paikallisten kumppaniensa kanssa äitien ja lapsien aseman parantamiseksi.

”Julistin matkakumppaneilleni tuskin koskaan kärsineeni kulttuurishokista, saati muista matkapahoinvoinneista aikaisemmilla matkoillani, eli enköhän yhdestä Nepalista selviäisi noin vain”, Leppäluoto muistelee.

”Muutaman päivän kuluttua kellossa olisi eri ääni: huomasin pyöriskelleeni vaaleanpunaisissa unelmissa, joissa kaikki ihmiset ovat samalla viivalla, samojen unelmien saavutettavissa. Meille kaikille on kuitenkin näköjään jaettu ihan eri kortit.”

Maanjäristysuutinen järkytti

Lauantain uutiset maanjäristyksestä järkyttivät Leppäluotoa.

”Ennen Nepalin-matkaani olisin todennäköisesti suhtautunut asiaan olankohautuksella.”

”Nyt silmissä vilisee iloisten ihmisten kasvoja ja keskusteluja, elämääni ja ajatusmaailmaani muokanneita kohtaamisia.”

Leppäluoto tunnetaan laulajana yhtyeistä Charon, Harmaja, ja hän esiintyy kokoonpanoissa Northern Kings sekä Raskasta Joulua. Lisäksi hän on näytellyt Tampereen Musiikkiteatteri Palatsissa ja Linnanmäen Peacock -teatterissa.

Leppäluoto toivoo, että suomalaiset heräisivät siihen, että jaamme saman todellisuuden ja ajan kaukanakin olevien ihmisten kanssa.  Lue JP:n blogi osoitteesta  https://www.kotimaa24.fi/maanjaristys-joka-sarki-koteja-ja-sydameni/

Lahjoitusmuodot:

Verkossa: https://lahjoitus.mission.fi/make_donation_fi.php?product_code=39040176729&option_id=140

Tilille FI60 8179 9710 0312 86 kirjoita viestikenttään AUTA

Soita numeroon 0600 11320 (puhelun hinta 20,28 e + pvm.)

Lähetä tekstiviesti AUTA5 (5 e) tai AUTA10 (10 e) numeroon 16155

Kuvatekstit:

”Ennen Nepalin-matkaani olisin todennäköisesti suhtautunut asiaan olankohautuksella. Nyt silmissä vilisee iloisten ihmisten kasvoja ja keskusteluja, elämääni ja ajatusmaailmaani muokanneita kohtaamisia.”  Kuva Jenny Rostain

Nepalin-matkallaan JP leppäluoto tapasi mm. 24-vuotiaan Mamatan (keskellä violetti paita), joka on kuuro. Kuva Jenny Rostain

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi