Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Laula kanssain -laulujuhlat 4.-6.8.2016 Joensuussa

Eläkeliitto ry

Laula kanssain -laulujuhlat 4.-6.8.2016 Joensuussa

Julkaistu: 22.04.2016 klo 16:07
Julkaisija: Eläkeliitto ry

Laulujuhlien pääjuhlassa, Joensuun Laulurinteellä lauantaina lauletaan 6.8. entisten nuorten Lauantain toivotuissa levyissä ja Sävelradiossa kuultuja rakkaita ja muistoja herättäviä ikivihreitä. Laulujuhlat on myös oiva tilaisuus kutsua mukaan nykyisiä ja nuoruuden ystäviä tapaamaan, tunnelmoimaan ja laulamaan yhdessä pääjuhlassa ja 4.-5.8. Joensuun torilla ja keskustassa, jossa kaikuu laulu laidasta laitaan. Ohjelmistoa on kuoroesityksistä aina marssilauluihin ja kupletteihin.

Suurkuoroon ilmoittautuminen on käynnissä ja hotellit täyttyvät pikkuhiljaa Joensuussa ja lähialueilla. Tavoitteena on 7 000 osallistujaa. Suurkuoroon valmistautuvat kuorot harjoittelevat ympäri maan.  Suurkuoroon voivat päästä myös yksittäiset laulajat osallistumalla ennen pääjuhlaa harjoituksiin. Tapahtuman tuottaja Markku Sivonen kertoo, että edellisen Laula kanssain -tapahtuman 2013 suurkuoron osallistujamäärän 1 400 ylittyminen on hyvin lähellä.

Joensuun Areenalla voi nauttia perjantaina 5.8. karjalaisesta laulu-, tanssi- ja musiikkikulttuurista. Suosittu Karjalaisen kansan messu on siirretty Joensuun evankelisluterilaiseen kirkkoon.

Lisätietoja: Seppo Mustonen, järjestösihteeri, Eläkeliitto, puh. 040 7257 037, (09) 7257 1187,
seppo.mustonen@elakeliitto.fi. www.elakeliitto.fiwww.laulakanssain.fi.

Eläkeliitto on Suomen suurin eläkeläisjärjestö. Järjestö valvoo ikäihmisten etuja sekä tarjoaa palveluja ja yhdessäolon mahdollisuuksia. Eläkeliitossa toimii lähes 130 000 jäsentä, 20 piiriä ja 403 paikallisyhdistystä.