Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Lapland Hotels -ketjuun kuuluu nyt myös lumihotelli

Lapland Hotels Oy

Lapland Hotels -ketjuun kuuluu nyt myös lumihotelli

Julkaistu: 01.12.2015 klo 11:30
Julkaisija: Lapland Hotels Oy

Tiedote 1.12.2015

Lapin suurin matkailualan toimija Lapland Hotels on liittänyt Snow Villagen valikoimaansa. Yritysjärjestelyn myötä Lapland Hotels on ensimmäinen suomalainen hotelliketju, joka tarjoaa vierailleen mahdollisuuden yöpyä lumesta ja jäästä rakennetussa hotellihuoneessa.

Länsi-Lapissa, Lainion kylässä Ylläksen ja Levin välimaastossa sijaitseva Snow Village on uniikki kohde, joka on saavuttanut myös kansainvälisten vieraiden kiinnostuksen. Edellisellä talvikaudella se vastaanotti kaikkiaan noin 30 000 matkailijaa. Nyt jo 15. kertaa rakennettava Snow Village avautuu vierailijoille jälleen 10.12.2015.

”On hienoa saada Snow Village osaksi hotellitarjontaamme, kyseessä on ainutlaatuinen tuote. Tavoitteenamme on kehittää Lainion lumikylää entistä kiinnostavammaksi tutustumiskohteeksi. Alkanut talvi näyttää hyvältä muutoinkin kuin lumisen maiseman osalta: kansainvälinen kysyntä on kasvussa. Yöpyminen lumihotellissa on hieno elämys meille suomalaisillekin – ulkomaisista vieraista puhumattakaan”, sanoo Lapland Hotels Oy:n toimitusjohtaja Ari Vuorentausta.

Snow Villagen liiketoiminta siirtyi Lapland Hotelsin operoitavaksi samaan konserniin kuuluvalta Ylläs-Safarit Oy:ltä.

“Ylläs-Safarit keskittyy järjestelyn myötä ydinosaamiseensa eli lumirakentamisen jalostamiseen ja kasvattamiseen. Lapland Hotels puolestaan kehittää vahvalla majoitus- ja ravintola-alan osaamisellaan Snow Villagen toimintaa”, toteaa lumirakentamisen ammattilainen Tomi Kurtakko, yksi perheyhtiönä aloittaneen Ylläs-Safarit Oy:n perustajista.

15 miljoonaa kiloa lunta ja 300 000 kiloa kirkasta luonnonjäätä

Snow Village kattaa kaikkiaan 20 000 neliömetrin alueen. 3000 neliötä on katettuja sisätiloja, jotka on rakennettu erilaisista lumen ja jään yhdistelmistä. Massiivisiin rakennustöihin käytetään 15 miljoonaa kiloa lunta ja 300 000 kiloa kirkasta luonnonjäätä. Arktinen kohde tarjoaa matkailijoille säännöllisesti uusia elämyksiä, sillä sen arkkitehtoniset suunnitelmat ja sisustus vaihtuvat vuosittain. Jään ja lumen valtakunnasta löytyy hotellihuoneita, jääveistoksia, jääkappeli, jääravintola, jäinen cocktail-baari ja lumiteatteri.

Lumihotellissa on tulevalla talvikaudella 24 huonetta, mukaan lukien kymmenen alansa huipputekijöiden toteuttamaa yksilöllistä jääsviittiä. Huoneet on tehty kokonaan lumesta ja sängyt on koristeltu jääkehikoilla. Tilojen sisälämpötila on aina -2…-5 celciusastetta – yöpyjät saavat käyttöönsä laadukkaat lämpömakuupussit. Lumihotellin yhteydessä on lämmin tila, josta löytyy sauna, suihkut, saniteettitilat, iso takkahuone sekä sänkyjä, jos kylmä yllättää. Snow Villagesta löytyy myös lämmin hirsiravintola ja mökkejä.

Snow Village avataan 10.12.2015.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Ari Vuorentausta, Lapland Hotels Oy

p. 0400 419 896, ari.vuorentausta@laplandhotels.com

Lapland Hotels Oy on Suomen suurin yksityinen hotelliketju, johon kuuluu 15 hotellia ja 1600 huonetta ja huoneistoa sekä 8 000 ravintolapaikkaa Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä kaupunkihotellit Tampereella ja Oulussa. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä Äkäslompolon kylässä sekä Luostolla, Oloksella ja Pallaksella. Lapland Hotels on myös osaomistajana Lapland Safaris -ohjelmapalveluyrityksessä. Hotelliketjulla on juuret syvällä Lapin matkailun historiassa, sillä ketjun vanhin hotelli Lapland Hotel Pallas on perustettu jo vuonna 1938.

www.laplandhotels.com