Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Lapland Hotels avaa Tampereella: Lapin mystinen tunnelma on vieraille elämys

Lapland Hotels Oy

Lapland Hotels avaa Tampereella: Lapin mystinen tunnelma on vieraille elämys

Julkaistu: 29.09.2015 klo 08:00
Julkaisija: Lapland Hotels Oy

TIEDOTE

29.9.2015

Lapin johtava matkailuyritys Lapland Hotels tuo Lapin mystiikan eteläsuomalaisten koettavaksi – sinne, missä saamelaiset kerran kulkivat. Ensimmäinen kaupunkihotelli avattiin syyskuun lopussa Tampereelle. Yksityinen toimija pyrkii erottautumaan olemalla ylpeästi lappilainen.

Kotimaisella, yksityisomisteisella Lapland Hotels Oy:llä on on vahvaa matkailualan osaamista vuosikymmenten ajalta. Nyt Lapland Hotels avaa ensimmäisen hotellinsa napapiirin eteläpuolelle. Kaupunkeja varten on rakennettu uusi hotellikonsepti, joka tarjoaa Lapin mystiikkaa ja rosoisuutta modernilla toteutuksella liikematkaajien, kokousvieraiden ja lomalaisten koettavaksi. Kaupunkihotelleissa panostetaan laatuun ja yksilöllisyyteen.

”Matkailuala on voimakkaassa kasvussa. Näemme isoja mahdollisuuksia etelän kaupungeissa. Uskomme, että elämyksellinen konseptimme on erittäin kilpailukykyinen vaihtoehto vieraille, jotka haluavat korkeatasoista mukavuutta ja arvostavat Lapin taianomaista tunnelmaa”, kertoo Lapland Hotels Oy:n toimitusjohtaja Ari Vuorentausta.

Lapland Hotel Tampere avattiin syyskuun lopussa Tampere-talon naapuriin. Tampereen hotellitarjonta on täydentynyt viime aikoina vauhdilla, ja Lapland Hotels uskoo Lapin lumon erottuvan edukseen. Lapin vetovoima mukautuu kaupunkien sykkeeseen ylpeästi ja omilla ehdoillaan.

Lapland Hotel Tampereen yhteyteen on avattu Ravintola Dabbal, joka tuo pöytään pohjoisen luonnon ainutlaatuiset maut kunnianhimoisesti valmistettuna. Ruokalistalta löytyy esimerkiksi tunturivesien kalaa, puhtailla jängillä vaeltanutta poroa ja riistaa sekä friteerattua jäkälää. Paikallisuus puolestaan näkyy aamiaisella: tarjolla on varta vasten Tampereen hotellia varten kehitettyä porosta tehtyä mustaa makkaraa Lapin puolukoiden kera.

Lappilainen vieraanvaraisuus näkyy toiminnassamme kautta linjan: olemme enemmän kuin hotelli. Meillä kaikki lähtee yksilöllisestä hyvästä palvelusta ja siitä, että vieraitamme ilahdutetaan ja yllätetään persoonallisella tavalla. Olemme saaneet rekrytoitua tähän työhön huippuporukan. Myös tiivis yhteistyö paikallisten toimijoiden kanssa on meille tärkeää”, kertoo Lapland Hotel Tampereen hotellinjohtaja Janne Mönkkönen.

Lokakuun lopussa avataan toinen kaupunkihotelli, Lapland Hotel Oulu.

Toimitusjohtaja Ari Vuorentausta, Lapland Hotels Oy

p. 0400 419 896, ari.vuorentausta@laplandhotels.com

Lapland Hotels Oy

Lapin suurimmalla hotelliketjulla Lapland Hotelsilla on 13 hotellia ja 1600 huonetta ja huoneistoa sekä 8 000 ravintolapaikkaa Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä kaupunkihotellit Tampereella ja Oulussa. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä Äkäslompolon kylässä sekä Luostolla, Oloksella ja Pallaksella. Lapland Hotels on myös osaomistajana Lapland Safaris -ohjelmapalveluyrityksessä. Lapland Hotelsin juuret ovat syvällä Lapin matkailun historiassa, sillä ketjun vanhin hotelli Lapland Hotel Pallas on perustettu jo 1938.

www.laplandhotels.com