Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » LAHDEN CUMULUS-HOTELLIN UUDISTUSTEN ENSIMMÄINEN VAIHE ON VALMISTUNUT

Restel Oy

LAHDEN CUMULUS-HOTELLIN UUDISTUSTEN ENSIMMÄINEN VAIHE ON VALMISTUNUT

Julkaistu: 19.03.2012 klo 10:56
Julkaisija: Restel Oy

19.3.2012

LAHDEN CUMULUS-HOTELLIN UUDISTUSTEN ENSIMMÄINEN VAIHE ON VALMISTUNUT

Tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan juhlivan Lahden Cumulus-hotellin uudistusten ensimmäinen vaihe, hotellin vastaanoton uudistaminen, valmistui helmikuussa. Hotellihuoneiden muutostyöt aloitetaan huhtikuun alussa ja ne valmistuvat syyskuuhun mennessä. Näiden lisäksi hotellin aulakerrokseen valmistuu yksi uusi kokoustila 25 henkilölle sekä ravintolakabinetti, joka toimii myös kokoustilana, 14 henkilölle. Vastaanoton laajenemisen vuoksi hotellin osoite muuttuu ja uusi osoite on Kauppakatu 10.

Kauppakeskus Trion yhteydessä sijaitseva Cumulus Lahti on valmistunut vuonna 1992. Nyt tehtävien uudistusten kokonaisinvestointimäärä on noin 2 milj. euroa.

Uusi hotelli ja uudistuksia yhdeksässä Cumulus-hotellissa

Cumulus-hotelliketju panostaa vuonna 2012 voimakkaasti hotelliensa uudistamiseen. Kesällä avautuu Tampereen Postitalon viereen Rautatienkadulle uusi Cumulus-hotelli. Vuoden 2012 aikana Restel Oy investoi myös yhdeksän muun Cumulus-hotellin uudistamiseen. Uudistettavia hotelleja ovat Lahden Cumuluksen lisäksi Cumulus Turku, Cumulus Pori, Cumulus Seinäjoki, Cumulus Kuopio ja Tampereen Cumulukset Koskikatu ja Hämeenpuisto. Näiden lisäksi lisäkapasiteettia tulee Helsingin Kaisaniemen ja Hyvinkään Cumulus-hotelleihin.

Lisätiedot:

Toimialajohtaja Jari Laine, Restel Oy, puh. 0400 716 883, jari.laine@restel.fi

Aluejohtaja Kari Viitamäki, Restel Oy, puh. 0400 638 804, kari.viitamaki@restel.fi

Brand Manager Samuli Heiskala, Cumulus Oy, puh. 050 382 2442, samuli.heiskala@restel.fi

Kuvat kuvapankista: www.restel.fi

www.cumulus.fi, www.restel.fi

Cumulus-hotelliketju on kotimainen vuonna 1974 perustettu ketju, johon kuuluu 26 hotellia ympäri Suomea. Cumulus-hotellit sijaitsevat kaupunkiensa keskustassa, hyvien liikenneyhteyksien päässä. Cumulus-hotelleissa panostetaan viihtyisyyteen ja mukavaan yöpymiseen.

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Liiketoimintaa Restel harjoittaa 46 hotellilla, joissa on yhteensä yli 7 400 huonetta, ja lähes 260 ravintolalla. Liikevaihto vuonna 2011 oli 379,8 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa kansainvälisten Crowne Plaza ja Holiday Inn -ketjujen lisäksi myös kotimaisten Cumulus ja Rantasipi-ketjujen ja Hotelli Seurahuone Helsingin myötä. Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 58 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu ja Wanha Mestari -ketjut.