Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » LAHDEN CUMULUS-HOTELLIN UUDISTUKSET OVAT VALMISTUNEET

Restel Oy

LAHDEN CUMULUS-HOTELLIN UUDISTUKSET OVAT VALMISTUNEET

Julkaistu: 14.08.2012 klo 09:00
Julkaisija: Restel Oy

14.8.2012

LAHDEN CUMULUS-HOTELLIN UUDISTUKSET OVAT VALMISTUNEET

Tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan juhlivan Lahden Cumulus-hotellin uudistukset on saatu päätökseen. Hotellin vastaanotto, kokoustilat sekä ravintolakabinetti valmistuivat alkuvuonna ja nyt avautuvat uudistuneet hotellihuoneet. Avajaisia vietetään torstaina 16.8.

Kauppakeskus Trion yhteydessä sijaitseva Cumulus Lahti on valmistunut vuonna 1992. Tehtyjen uudistusten kokonaisinvestointimäärä on lähes 3 milj. euroa.

Hotellissa on 171 huonetta, joista 31 on paremmin varusteltuja Superior-huoneita. Standard-huoneet ovat viihtyisiä yhden tai kahden hengen huoneita. Superior-luokan huoneiden sijainnissa on huomioitu hyvää saavutettavuutta, rauhallista paikkaa ja näköalaa. Huoneen varustetaso on suunniteltu helpottamaan esimerkiksi työntekoa huoneessa.

Hotellin aulakerroksessa sijaitsee kokoustila 30 henkilölle sekä ravintolakabinetti 14 hengelle, joka toimii myös kokoustilana.

Avajaispäivänä 16.8. Cumulus Lahti -hotellilla järjestetään kello 11–16 kaikille avoimia talokierroksia, joilla pääsee tutustumaan tarkemmin uudistuneeseen hotelliin. Hotellin osoite on Kauppakatu 10.

Uusi hotelli ja uudistuksia yhdeksässä Cumulus-hotellissa

Cumulus-hotelliketju panostaa vuonna 2012 voimakkaasti hotelliensa uudistamiseen. Heinäkuussa avautui Tampereen Postitalon viereen Rautatienkadulle uusi Cumulus-hotelli. Vuoden 2012 aikana Restel Oy investoi yhdeksän Cumulus-hotellin uudistamiseen. Uudistettavia hotelleja ovat Lahden lisäksi Cumulus Turku, Cumulus Pori, Cumulus Seinäjoki, Cumulus Kuopio ja Tampereen Cumulus-hotellit Koskikatu ja Hämeenpuisto. Näiden lisäksi lisäkapasiteettia tulee Helsingin Kaisaniemen ja Hyvinkään Cumulus-hotelleihin.

Lisätiedot:

Toimialajohtaja Jari Laine, Restel Oy, puh. 09 733 5355, jari.laine@restel.fi

Aluejohtaja Kari Viitamäki, Restel Oy, puh. 0400 638 804, kari.viitamaki@restel.fi

Brand Manager Samuli Heiskala, Cumulus Oy, puh. 050 382 2442, samuli.heiskala@restel.fi

www.cumulus.fi, www.restel.fi

Kuvat: www.restel.fi/images

Cumulus-hotelliketju on kotimainen vuonna 1974 perustettu ketju, johon kuuluu 27 hotellia ympäri Suomea. Cumulus-hotellit sijaitsevat kaupunkiensa keskustassa, hyvien liikenneyhteyksien päässä. Cumulus-hotelleissa panostetaan viihtyisyyteen ja mukavaan yöpymiseen.

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Liiketoimintaa Restel harjoittaa 49 hotellilla, joissa on yhteensä lähes 8 000 huonetta, ja noin 260 ravintolalla. Liikevaihto vuonna 2011 oli 379,8 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa kansainvälisten Crowne Plaza ja Holiday Inn -ketjujen lisäksi myös kotimaisten Cumulus ja Rantasipi-ketjujen, Hotelli Seurahuone Helsingin sekä Hotelli Atlas Kuopion myötä. Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 58 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu ja Wanha Mestari -ketjut.