Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Kivimiehet täyttävät 100 vuotta – juhlan kunniaksi myyntiin miljoona tarjouslippua

VR Group

Julkaistu: 15.08.2014 klo 10:19
Julkaisija: VR Group

Helsingin päärautatieasemaa vartioivat Kivimiehet täyttävät 100 vuotta.

VR juhlistaa Kivimiesten pyöreitä vuosia historiansa suurimmalla tarjouskampanjalla. Keskiviikkona käynnistyneet Kivimiespäivät tuovat myyntiin noin miljoona tarjoushintaista lippua kotimaahan ja Pietariin. Lue lisää kampanjasta: www.vr.fi/kivimiespaivat

Historiaa Helsingin asemalla ja verkossa

Juhlan kunniaksi Helsingin päärautatieasemalla on nähtävissä VR:n mainosjulisteita vuosien varrelta, joissa Kivimiehet seikkailevat. Julisteet ovat nähtävillä vuoden loppuun saakka.

Patsaiden virallinen nimi on ’Lyhdynkantajat’. ’Kivimiehet’ vakiintui käyttöön VR:n mainoskampanjoiden myötä. Patsaat veistäneen taiteilija Emil Wikströmin elämästä ja urasta kertova näyttely avautuu aseman postihallissa 25.8. Pääpaino näyttelyssä on Wikströmin Helsingin julkisten veistosten esittelyssä. Mukana on myös osio Wikströmistä henkilönä. Kolme viikkoa kestävän näyttelyn on koonnut Visavuoren museosäätiö.

Kivimiesten historiasta voi lukea lisää osoitteessa www.vr.fi/kivimiehet. Sivustolla voi myös kertoa oman muistonsa Kivimiehistä. Muistonsa jakaneiden kesken arvotaan iPadeja.

Lue Kivimiesten virallinen syntymäpäivähaastattelu Junablogista.

Julkaisuvapaita kuvia Kivimiehistä

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään