Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Kevään kotimainen keittokirjauutuus herkuttelee lähiruoalla

Bazar Kustannus Oy

Kevään kotimainen keittokirjauutuus herkuttelee lähiruoalla

Julkaistu: 06.03.2015 klo 09:57
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Mirja von Knorring rakastaa lähiruokaa ja Saarenmaata. Hän on viettänyt kesiään Muhun saarella ja saanut innoitusta paikallisten tavasta arvostaa ruokaa. Kirjassaan Villiä ja kesyä lähiruokaa hän esittelee Saarenmaan meren, metsien ja kasvimaiden antimia.

Villiä ja kesyä lähiruokaa on kertomus siitä, mitä itse alusta asti valmistettu hyvä ruoka on. Kirjassa tehdään pannukalaa, villisikapaistia ja hirvipullia, valmistetaan kantarellipiirakkaa ja herkutellaan marenkikakulla. Tapansa mukaan von Knorring käyttää ruoissaan runsaasti sekä villejä ja viljeltyjä yrttejä.

Kirjassa valmistetaan ruokaa yhdessä saarenmaalaisten ystävien kanssa heidän kodeissaan ja liikutaan Saarenmaan kauniissa ympäristössä. Ruoanlaitossa erityistä huomiota kiinnitetään laadukkaisiin raaka-aineisiin ja niiden ominaismakua korostaviin valmistustapoihin. Kirjan herkulliset valokuvat on ottanut Lasse Lecklin.

Mirja von Knorring on keittokirjailija, ruokatutkimusmatkailija ja hyvän ruoan lähettiläs. Hänelle ruoanlaitto on keino parantaa elämänlaatua ja tapa ilahduttaa ystäviä sekä jatkuvan mielenkiinnon ja kehittämisen kohde. Innostus ruoanlaittoon alkoi puutarhasta, sen yrteistä, jotka inspiroivat kehittelemään uusia reseptejä. Yrttien viljely ja käyttö ruoanlaitossa ovat hänen intohimonsa. Von Knorringin Yrttien tuoksua -ruokakirja julkaistiin pokkarina keväällä 2014.

”Ruoka on minulle enemmän kuin ruokaa. Se on kulttuuria, tarinoita, kohtaamisia, omaa ja muiden historiaa. Se on maisema tai runo, aistien herkässä havinassa.”
Mirja von Knorring

Villiä ja kesyä lähiruokaa
ISBN: 9789522791917
Sidottu / 160 sivua