Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Kaakon Kaija seudun matkailumarkkinoinnin markkinointihahmoksi

Kaakko135°

Kaakon Kaija seudun matkailumarkkinoinnin markkinointihahmoksi

Julkaistu: 29.10.2015 klo 07:45
Julkaisija: Kaakko135°

Kaakko135° - Hyvän tuulen rannikko markkinoi Kotkan-Haminan seudun matkailumahdollisuuksia ja -palveluita sekä kotimaan että kansainvälisille matkailijoille. Nyt Kaakko135°-seutumarkkkinointi on saanut uuden lähettilään joukkoihinsa, oman keulakuvan.

Markkinointihahmon taustaa

Lokkityttö hyppäsi kaakon kuvioihin mukaan RiimuRaamin Nina Halmetojan kuvituksen ja Helmitekstin Anita Heikkisen tarinan siivittämänä. Lokki on kaakon rannikkoseudun maisemista tunnistettava ja luonteva valinta hahmoksi. Kaakko135° järjesti uudelle hahmolleen nimikilpailun lokakuussa, johon saatiin yli 300 vastaajalta yhteensä yli 400 nimiehdotusta. Valintaraati kävi läpi joukon hienoja nimivaihtoehtoja ja lopulta nimiäisissä päädyttiin nimeen Kaakon Kaija! Kaakon Kaija kuvastaa hyvin uuden lokkiystävämme rentoa luonnetta ja viittaa myös ”kalakaija”-nimeen, jolla lokkeja on kutsuttu kautta aikojen.

Kaakko135°-taustatiimi kiittää kaikkia nimiehdotuksen antaneita ja on erittäin tyytyväinen uuteen tiimiläiseensä, nimineen kaikkineen. Kaakon Kaija tulee seikkailemaan matkailuun liittyvissä yhteyksissä lapsille tuotetuista puuhakirjoista aina aitoon Kaijaan kaakon tapahtumissa.

Kuka Kaakon Kaija sitten onkaan?

Kaakon Kaija on ihan lovena Kaakkoon, josta löytyy siipiä kutkuttavia menoja joka lähtöön. Joka aamu hän pyöräyttää rennolla otteella hattunsa propellia ja katsoo mihin ilmavirta Hyvän tuulen rannikolla vie. Kaakon Kaija tykkää Kaakossa myös lähiruoasta ja paikallisista herkuista: runsaat kalansaaliit, hapanvelli, posso ja lihatsu kahel nakil saavat Kaijan nokkapielet ylöspäin. Kaakon Kaijan mielestä elämä Kaakossa on ihan mahtavaa, ja hän on aina valmis kohtaamaan uutta. Seuraa Kaijan liikkeitä ja lennähdä mukaan Kaakon seikkailuihin!

Anna Falck, kotimaan markkinointipäällikkö Kaakko135°, p. 0401902543, anna.falck@kaakko135.fi

Nina Halmetoja, yrittäjä RiimuRaami, puh. 040 581 2239 nina@riimuraami.fi

Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla,  Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Helsingin seudulta Kaakkoon ehtii autolla reilussa tunnissa. Alue käsittää viisi kuntaa:  Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

Kaakko135° matkailu toimii alueensa matkailuun erikoistuneena yksikkönä, joka tuottaa matkailun viestintä- ja informaatiopalveluita tiiviissä yhteistyössä seudun kuntien, yritysten ja seudullisten, kansallisten ja kansainvälisten sidosryhmien kanssa.

www.kaakko135.fi