Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Kaakko kirii majoituksessa isojen kaupunkien ohi

Kaakko135°

Kaakko kirii majoituksessa isojen kaupunkien ohi

Julkaistu: 17.06.2013 klo 12:15
Julkaisija: Kaakko135°

Huhtikuun matkailutilastot ovat Kotkan-Haminan seudulle mieluisaa luettavaa. Yöpymiset ovat alkuvuonna kasvaneet reilulla kymmenellä prosentilla edellisvuodesta muun maan majoittumisien laskiessa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että huoneiden käyttöaste paikallisissa matkailuyrityksissä nousi lähes kahdella prosenttiyksiköllä verrattuna alkuvuoteen 2012. Lähes puolet tehdyistä matkoista oli vapaa-ajanmatkoja.

Erityisesti ulkomaalaisten osuus alkuvuoden matkailijavirrasta oli merkittävä. Ulkomaalaisten yöpymisten osuus kokonaiskasvusta oli 17 prosenttia kotimaisten päästessä vain 6,2 prosenttiin. Pääosa matkailijoista tuli Venäjältä, mutta merkittävää kasvua oli huomattavissa myös brittien ja puolalaisten joukossa.

Kaiken kaikkiaan tilastot kertovat, että vuonna 2011 käynnistetty seudullinen yhteismarkkinointi tuottaa selkeitä tuloksia ja tasoittaa matkailusesonkeja.  Suunnitelmallisen ja pitkäjänteisen kehitystyön kulmakivinä ovat olleet säännölliset messuosallistumiset, viestintä ja tiedottaminen. Sosiaalisen mediaan on panostettu selkeästi ja tuotekehityksen myötä on myös tuotu markkinoille mm. mobiilireitistöjä.

Birthe Suni, p. 040 190 2549

Matkailun ja tapahtumatuotannon ohjelmapäällikkö, Cursor Oy

Vs. matkailupäällikkö, Kotkan kaupunki

Kaakko135°, hyvän tuulen rannikko, www.kaakko135.fi

Kaakko135°, hyvän tuulen rannikko toteuttaa Cursor Oy:n koordinoimana Kotkan-Haminan seudun matkailun yhteismarkkinointia. Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla, Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Alue käsittää viisi kuntaa: Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

www.kaakko135.fi