Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Joulupukin Satamakonttori avattiin Kemiin

Kemin Matkailu Oy - Kemi Tourism Ltd.

Joulupukin Satamakonttori avattiin Kemiin

Julkaistu: 11.06.2016 klo 17:23
Julkaisija: Kemin Matkailu Oy - Kemi Tourism Ltd.

Kemin Sisäsatamassa juhlittiin kesän avajaisia

Kemin kauniissa Sisäsatamassa vietettiin tänään kesän virallisia aloitusjuhia. Rantaravintolat ja kahvilat ovat avanneet ovensa jo toukokuun puolella, mutta Kemin lukuisista kesätapahtumista yksi pidettiin tänään, kun Sisäsataman kesän avajaisia juhlittiin. Samalla avattiin Joulupukin Satamakonttori. Aamulla keli oli pilvinen ja vettäkin ripotteli, kun Joulupukkia odotettiin saapuvaksi perinteisellä Jähti-aluksella satamaan. Joukko lapsia kerääntyi odottelemaan Joulupukin saapumista ja juuri, kun Jähti ilmestyi näkyviin Selkäsaaren edustalla, sade väistyi ja aurinko lämmitti säteillään.

"Kyllä jännittää, tätä on odotettu!" totesivat lapset seuratessaan Joulupukin saapumista Jähtilaivan kannella. Joulupukki huiskutteli innokkaille odottelijoille Jähdin kannelta ja totesi olevansa erittäin iloinen saapuessaan Kemiin pitkästä aikaa. Joulupukki kertoi olevansa erittäin innostunut uudesta Satamakonttorista ja tyytyväinen sekä konttorin sijaintiin, että tunnelmaan. Joulupukki ohjasi myös alusta kapteeni Olli Ahosen ohjeita noudattaen.

Kemi - Joulupukin virallinen satama, vastaanottaa myös valtameriristeilijöitä

Kemin LumiLinnan muuttaessa uuteen paikkaan entinen LinnanAitta muuntautui Joulupukin Satamakonttoriksi. Kemin Sisäsatamassa Meripuiston laidalla sijaitseva vanha puinen aittarakennus sopii Joulupukin konttoriksi varsin hienosti. Uusi matkailijoille suunnattu vierailukohde on Kemin Matkailun operoima ja konsepti toteutetaan yhteistyössä Joulupukin ja Joulupukkisäätiön kanssa. "Joulupukin Satamakonttori on Joulupukin virallinen kumppani jakaen samat tavoitteet ja arvot Joulupukkisäätiön kanssa. Yhdessä ylläpidämme maailmanlaajuista mielikuvaa Suomesta oikeana joulupukin kotimaana." kommentoi Petri Paarnio, Santa Claus Licensing Oy:stä.

"Haluamme kehittää Kemin matkailua ympärivuotiseksi ja nostaa kesän talvimatkailun rinnalle. Olemme innoissamme siitä, että saamme jatkaa ja olla osana loistavaa brändityötä, mitä Suomessa ja Rovaniemellä on tehty jo pitkään. Kemi sopii merellisyytensä ansiosta hyvin paikaksi, jossa Joulupukki käy vierailemassa Satamakonttorissa aika ajoin kotikulmiltaan. Kemin kaupunki on rekisteröinyt Joulupukin sataman jo vuonna 2005 ja nyt luonnollisena jatkumona Joulupukki perustaa virallisen Satamakonttorinsa Kemiin, " toteaa Kemin Matkailun tiedottaja Noora Barria. Loistava sijainti on Kemin sisäsatamassa, jossa ollaan meren äärellä lähellä huvivenesatamia ja kaupungin keskustan palveluita, mutta myös lähellä Ajoksen satamaa, jossa voi vierailla myös kesäaikana Jäänmurtaja Sampolla. Ensi tiistaina sinne saapuu myös valtameriristeilijä ja Joulupukki on tietenkin konttorissaan vastaanottamassa vieraita Saksasta.

Satamakonttorissa on Joulu joka päivä

Joulupukin Satamakonttorissa on pieni myymälä, jossa on myynnissä laadukkaita suomalaisia Joulupukkituotteita. Lahjojen antaminen ei kuulu pelkästään jouluun ja Satamakonttorista voi ostaa yllätyslahjan itselle tai ystävälle joka päivä. Viehättävä aittarakennus toimii kesällä kahvilana ja jäätelöbaarina sekä lounaspaikkana. Konttori on avoinna päivittäin klo 10-18, 27.8. saakka. Syksyllä konttori on avoinna tilauksesta ja päivittäin ovet ovat avoinna taas Joulukuun alussa, kun ensimmäiset matkailijat saapuvat uudelle LumiLinna-alueelle rakennettavien Merenrantahuviloiden vieraiksi. Joulupukille voi lähettää joululahjatoiveet satamakonttorissa pullopostina, alkuviikosta tonttujen merimieskoulussa oppii erittäin tärkeitä taitoja ja Joulupukin kanssa tapaaminen onnistuu torstaista lauantaihin iltapäivisin. Ryhmille joulupuuro kiehuu läpi vuoden ja pikkujoulut voi järjestää vaikka jo syyskuussa.

Lisätietoja: Noora Barria, Tiedottaja, Kemin Matkailu Oy 040 149 6306, noora@visitkemi.fi

Kemin Matkailu Oy on Kemin kaupungin omistama yhtiö, joka on toiminut laadukkaiden matkailupalvelujen tuottajana ja kehittäjänä, vastannut Jäänmurtaja Sampon risteilyjen markkinoinnista ja myynnistä vuodesta 1987 alkaen ja Kemin LumiLinnan toiminnasta vuodesta 1996 alkaen. Nämä brändit yhdistettiin saman yhtiön alle vuonna 2008, kun Kemin Matkailu Oy perustettiin. Omien kohteiden lisäksi yhtiö tarjoaa myös muita palveluja – olipa kyse majoituksesta, aktiviteeteista tai muista matkailu- ja ohjelmapalveluista.