Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Industrial Hackathonissa kehitetään Mikkelin Betoni Oy:n toimintaa

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Industrial Hackathonissa kehitetään Mikkelin Betoni Oy:n toimintaa

Julkaistu: 07.03.2016 klo 17:17
Julkaisija: Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Industrial Hackathon kutsuu uuden teknologian kehittämisestä kiinnostuneet kisaamaan jo toista kertaa. Kohteena on Mikkelin Betoni Oy, jolle luodaan viikonlopun aikana muun muassa tuotantoa ja tiedonkulkua parantavia ratkaisuja.

Pk-yrityksiin kohdistuva häkkäystapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran tammikuussa. Kokemukset tapahtumasta olivat positiivisia.

-          Kohdeyritykset kokivat saaneensa kilpailusta toteuttamiskelpoisia aihioita toimintansa parantamiseen. Haluamme jatkaa kehittämismenetelmän testausta myös muissa pk-yrityksissä, kertoo Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n kehityspäällikkö Kimmo Haapea.

Häkkäystapahtumien tarkoituksena on saattaa IT- ja muiden alojen opiskelijat yhteen tuotannollisten pk-yritysten kanssa. Tavoitteena on luoda ratkaisuja, jotka edistävät kohdeyritysten toimintaa.

-          IT-alan opiskelijoiden lisäksi mukaan toivotaan myös muotoilijoita. Paitsi digitaalisia ratkaisuja, Mikkelin Betonin Industrial Hackathonissa on tarkoitus keksiä esimerkiksi uusia käyttötarkoituksia ylijäämäbetonille, sanoo Haapea.

Industrial Hackathon kisataan Mikkelin betonilla 18.- 19.3. Tapahtumaan voi ilmoittautua osoitteessa www.industrialhackathon.fi.

Vuoden 2016 aikana Etelä-Savossa on tarkoitus järjestää yhteensä 3-4 vastaavaa tapahtumaa Miksein koordinoiman Uudistuva teollisuus Etelä-Savossa -hankkeen puitteissa, yhteistyössä valtakunnallisen DigiSyke-hankkeen kanssa.

Kimmo Haapea, kehityspäällikkö, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy, 0440 361 613, kimmo.haapea@mikseimikkeli.fi

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n ja Hermia Groupin yhteistyökumppaneina Industrial Hackathon -tapahtumaa järjestivät Etelä-Savossa Mikkelin ammattikorkeakoulu, häkkäystä fasilitoiva Observis Oy ja tapahtumaan osallistuvia sparraava Hacklab Mikkeli Ry.

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy luo työtä mikkeliläisille tukemalla yritysten kehitystä, kasvua ja vientiä. Miksei palvelee yrittäjiä liiketoimintasuunnitelman laatimisvaiheesta alkaen, kaikissa kehitysvaiheissa. Asiantuntijamme auttavat yrityksiä sijoittumaan, löytämään työvoimaa, kehittämään liiketoimintaa sekä luomaan kansallisia ja kansainvälisiä verkostoja.Lisää yrityksestä www.mikseimikkeli.fi