Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Hyvää ihan läheltä – Kotkan-Haminan seutu tutuksi lähiruokaoppaan avulla

Kaakko135°

Hyvää ihan läheltä – Kotkan-Haminan seutu tutuksi lähiruokaoppaan avulla

Julkaistu: 03.12.2014 klo 08:42
Julkaisija: Kaakko135°

Viime viikolla kaikki Kotkan-Haminan seudun asukkaat saivat postitse ilmaisen lähiruokaoppaan. Opas kertoo lähiruoan tarjonnasta Kotkassa, Haminassa, Pyhtäällä, Virolahdella ja Miehikkälässä sekä houkuttelee ihmisiä tutustumaan omaan lähimaaseutuun lähellä tuotetun ruoan avulla.

Nykyään hyvin moni arvostaa paikallisuutta, raaka-aineiden puhtautta ja tietoa ruoan alkuperästä, mutta valitettavan monella ei ole siteitä ympäröivään maaseutuun, kyliin tai luontoon. Mukava retki perheen ja ystävien kanssa tuoreiden, lähellä tuotettujen aineksien perään auttaa samalla tutustumaan seutumme luontohelmiin.

Lähiruokaopas sisältää tietoa yli 40 seudun kalastajista, marja-, peruna-, lihatiloista, leipomoista ja muista tuottajista. Se löytyy myös sähköisenä kaakko135.fi -sivuilta. Oppaan kokoamisesta on vastannut Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy/Kaakko135, Tukholma-Pietari kehityskäytävä-  ja Kestävän luontomatkailun Kaakko135 -hankkeet. Sisältöjen keräämisestä vastasi Proagria Etelä-Suomi ry:n Kymenlaakson aluetoimisto. Oppaan taiton toteutti Tandem Graphics.

Opas on ladattavissa tästä linkistä:

projektipäällikkö Katja Gorelkina, Cursor Oy

puh. 040 190 2503, katja.gorelkina@cursor.fi

projektipäällikkö Taini Rajala, Cursor Oy

puh. 040 190 2566, taini.rajala@cursor.fi

Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla,  Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Helsingin seudulta Kaakkoon ehtii autolla reilussa tunnissa. Alue käsittää viisi kuntaa:  Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

Seudullinen matkailun yhteismarkkinointi sai oman yksikkönsä Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:ssä 1.1.2014 alkaen. Organisaatio yhdistää Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän matkailumarkkinoinnin. Kaakko135° matkailu toimii alueensa matkailuun erikoistuneena yksikkönä, joka tuottaa matkailun viestintä- ja informaatiopalveluita tiiviissä yhteistyössä seudun kuntien, yritysten ja seudullisten, kansallisten ja kansainvälisten sidosryhmien kanssa.

www.kaakko135.fi