Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Finnmatkoille ympäristösertifikaatti

Finnmatkoille ympäristösertifikaatti

Julkaistu: 14.03.2014 klo 10:55
Julkaisija: Finnmatkat

TUI Nordic ja Suomen suurin matkanjärjestäjä Finnmatkat sen osana on Pohjoismaiden ensimmäinen ympäristösertifioitu matkanjärjestäjä. Sertifiointi on toteutettu ISO 14001 -standardin mukaisesti.

– Konsernin lentoyhtiö TUIfly Nordic on sertifioitu ensimmäisenä lomalentoyhtiönä maailmassa jo vuonna 2009 ja Blue Village -perhehotellimme Välimeren alueella ja Kanarialla ovat olleet ympäristösertifioituja vuodesta 2011, joten oli korkea aika liittää mukaan myös muut toiminnot, sanoo TUI Nordicin konsernijohtaja Henrik Norlin.

– Haluamme pysyä edelläkävijöinä ja tavoitteenamme on, että valitsemalla Finnmatkat lomailija voi luottaa, että valmismatka toteutetaan niin ympäristöystävällisesti kuin mahdollista, jatkaa Norlin.

ISO 14001 -standardi edellyttää, että yritys määrittää ympäristötavoitteensa ja luo johtamisjärjestelmän, jolla nämä tavoitteet saavutetaan. Olennainen osa sertifikaattia on sitoutuminen jatkuvaan kehitykseen, mikä tarkoittaa systemaattista ympäristötyötä ja vuosittaista arviointia.

TUI Nordicin ympäristösertifikaatin on myöntänyt ja sitä valvoo Det Norske Veritas.

Finnmatkoilla ympäristösertifioinnilla on havaittu olevan myös positiivisia laatuvaikutuksia.

– Ympäristösertifioiduissa hotelleissamme on selvästi korkeampi asiakastyytyväisyys, kertoo Finnmatkojen tuotteista ja viestinnästä vastaava johtaja Pekka Antila. – Tällä hetkellä noin puolet asiakkaistamme lomailee ympäristösertifioidussa hotellissa.

Finnmatkat tuo verkkokauppaansa lähiaikoina uusia lisätoiminnallisuuksia, joiden avulla ympäristöystävällisimmät lomavaihtoehdot ovat entistä helpommin kuluttajien löydettävissä.

Lisätietoja: Finnmatkat, Pekka Antila, johtaja, tuotteet ja viestintä, puh. 0303 60 327

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä ja se järjestää vuosittain noin 280 000 valmismatkaa. Finnmatkat on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel PLC:tä.