Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Finnmatkat aloittaa ilmaisen matkaopaskoulutuksen

Finnmatkat

Finnmatkat aloittaa ilmaisen matkaopaskoulutuksen

Julkaistu: 08.12.2014 klo 10:07
Julkaisija: Finnmatkat

oppaat

Meillä on nyt haku päällä! Finnmatkojen uusi maksuton Smile Academy -opaskoulutus tarjoaa vakituisen työpaikan matkailualalla.

Finnmatkat aloittaa ilmaisen opaskoulutuksen ensimmäisenä suurista suomalaisista matkanjärjestäjistä. Haku Smile Academy -matkaopaskoulutukseen on nyt käynnissä, ja se jatkuu tammikuun lopulle saakka.

– Valitsemme sopivimmat hakijat persoonallisuus- ja kielitesteihin sekä henkilökohtaisiin haastatteluihin, kertoo Finnmatkojen henkilöstöasioista vastaava Kari Henner.

Finnmatkat saa vuosittain yli 500 hakemusta matkaopashakuun, joka järjestetään kaksi kertaa vuodessa: joulukuussa ja kesäkuussa. Aiemmin oppaaksi halajava on joutunut pulittamaan opaskoulutuksesta useamman satasen, mutta nyt Smile Academyssa kouluttautuminen on maksutonta. Akatemiassa opiskellaan ensin opastyön perusasioita sähköisen e-Learning-työkalun kautta, minkä jälkeen matkustetaan johonkin Finnmatkojen lomakohteeseen käytännön harjoitteluun kokeneen oppaan kisälliksi.

– Paikan saa reippaalla asenteella varustettu kylmähermoinen ja kokenut asiakaspalvelija, jolla ei mene sormi suuhun hankalissakaan tilanteissa. Alan aiempi työkokemus on etu muttei välttämätöntä, Henner kuvailee sopivia kandidaatteja.

Oppaan työ on yksi tärkeimmistä työtehtävistä Finnmatkoilla, sillä asiakkaidemme onnistunut loma on kaiken toimintamme ydin. Finnmatkojen kohteissa ympäri maailmaa työskentelee joka vuosi 170 suomenkielistä opasta, ja TUI Nordicin palveluksessa on yhteensä 650 pohjoismaalaista opasta.

Helmikuussa alkavaan Smile Academyyn valitaan noin 30 parasta hakijaa, jotka saavat vakituisen työn ulkomaankohteessa.  Paitsi matkaoppaita, Finnmatkat kouluttaa ilmaiseksi myös lastenkerhonohjaajia sekä liikunta- ja aktiviteettiohjaajia.

Lue lisää opashausta:

Lisätietoja: Finnmatkat, henkilöstöpäällikkö Kari Henner, p. 030 360 323

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 270 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Travel PLC:tä, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.