Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Finland Ice Marathonilla jo ennätysmäärä ilmoittautuneita

Kuopio-Tahko Markkinointi

Finland Ice Marathonilla jo ennätysmäärä ilmoittautuneita

Julkaistu: 06.02.2015 klo 15:52
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Suomen suurimpaan luistelutapahtumaan Finland Ice Marathonille on ennakkoilmoittautuneita jo n. 300 ja 13 eri maasta. Ennakkoilmoittautuneiden määrä on ajankohtaan nähden ennätyksellinen ja odotettavissa on jopa yli 700 luistelijaa lauantain pääpäivään, mikä tarkoittaisi huimaa nousua edelliseen vuoteen, jolloin luistelijoita oli n. 500 henkilöä.

”Olemme todella positiivisesti yllättyneitä suuresta ennakkoilmoittautujien määrästä. Mukava on huomata, että kuntoilubuumi näkyy liikuntatapahtumien osallistujamäärissä,” iloitsee Finland Ice Marathonin tapahtumapäällikkö Marko Heikkinen.

Ilmoittautuminen Finland Ice Marathonin kilpa- ja kuntosarjoihin on ollut avoinna lokakuusta alkaen. Ennakkoilmoittautuminen on mahdollista 16.2. saakka ja tämän jälkeen ilmoittautuminen tapahtuu kilpailukansliassa tapahtumapaikalla Kuopion matkustajasatamassa 20.–21.2.2015.

Tapahtuma kestää neljä päivää

Finland Ice Marathon käynnistyy keskiviikkona 18.2.2015 perinteisillä koululaisluisteluilla, joihin on ilmoittautunut jo yli 6 200 koululaista Kuopion kouluista. Perjantaina 20.2. luistellaan kaikille avoin kuutamoluistelu klo 18 alkaen ja ilta huipentuu ilotulitukseen. Kuutamoluisteluun odotetaan 3 000 - 5 000 osallistujaa. Kilpailupäivänä 21.2. kilpaillaan ja kuntoillaan yhdeksässä eri sarjassa sekä lasten Minimarathonilla. Koko tapahtumaviikon osallistujamäärän odotetaan nousevan jopa 12 000 kävijään.

Tapahtuman järjestelyt ovat sujuneet ennakoidusti ja luistelijat ovat jo päässeet nauttimaan Kallaveden jääradasta. Rataa Kallaveden jäälle on valmistunut jo 4 kilometrin verran. Järjestäjien tavoitteena on saada valmiiksi 12,5 kilometrin rata ennen kilpailua.

www.finlandicemarathon.com

Marko Heikkinen