Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Eckerö Line aloittaa yt-neuvottelut Helsingin myyntipalvelussa

Eckerö Line Ab Oy

Eckerö Line aloittaa yt-neuvottelut Helsingin myyntipalvelussa

Julkaistu: 27.02.2015 klo 10:00
Julkaisija: Eckerö Line Ab Oy

Kasvava verkkoasiointi on nopeasti vähentänyt laivayhtiössä henkilökohtaisen asiakaspalvelun tarvetta. Säästöjä tavoitellaan ensisijaisesti työtehtävien uudelleenjärjestelyjen kautta.

Helsingin ja Tallinnan väliä m/s Finlandialla liikennöivä Eckerö Line aloittaa yt-neuvottelut, joilla pyritään vuosittain noin 10 henkilötyövuoden säästöihin. Neuvotteluiden piiriin kuuluu laivayhtiön myyntipalvelun koko 44-henkinen asiakaspalveluhenkilökunta. Tavoitteena on sopeuttaa asiakaspalvelun henkilöstöresurssit vastaamaan asiakkaiden muuttunutta ostokäyttäytymistä ja pitää näin Eckerö Linen palvelukonsepti ajan tasalla.

– Verkkoasioinnin lisääntymisen myötä henkilökohtaisen asiakaspalvelun tarve myyntipalvelussa pienenee koko ajan. Jotta pystymme pitämään vastaisuudessakin asiakaspalvelumme tason korkealla, meidän on palveltava asiakkaita tehokkaasti siellä, missä hekin ovat, toimitusjohtaja Taru Keronen sanoo.

Eckerö Linellä jo 70 % laivamatkojen varauksista tehdään verkossa. Online-lähtöselvitykset on otettu Helsingissä käyttöön jo viime lokakuussa, ja Tallinnassa ne mahdollistuvat tämän vuoden toukokuussa.

Henkilöstön sitoutuminen ja Itämeren paras asiakaspalvelu sekä maissa että merellä ovat edelleen Eckerö Linen tärkeimmät kilpailuvaltit kiristyvässä kilpailussa. Yt-neuvotteluissa pyritään ensisijaisesti sijoittamaan työntekijöitä uusiin tehtäviin yhtiön sisällä muuttamalla työnkuvia.

– Eckerö Linella on kokenut ja hyvä henkilöstö, jonka kanssa viime vuosien menestys on yhdessä saavutettu ja haluamme käydä yt-neuvottelut avoimessa hengessä, Keronen sanoo.

– Valitettavasti emme pysty takaamaan, etteikö irtisanomisia tulisi.

Toimitusjohtaja Taru Keronen, Eckerö Line, taru.keronen@eckeroline.fi puh. 050-66209

Eckerö Line Ab Oy (perustettu 1994) on suomalainen Helsingin ja Tallinnan välillä säännöllistä laivaliikennettä harjoittava yhtiö, joka kuuluu vuonna 1961 perustettuun Eckerö-konserniin. Yhtiö tarjoaa matkailupalveluita Tallinnan päiväristeilyistä laadukkaisiin hotellimatkoihin sekä rahtipalveluita. Yhtiön laiva m/s Finlandia on Suomen lipun alla Tallinnaan liikennöivä matkustajalaiva. Eckerö Line on reitin ainoa laivayhtiö, jolla on oikeus käyttää suomalaisen palvelun Avainlippu-tunnusta. Vuonna 2014 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 1 380 000 matkustajaa. Lisätietoja www.eckeroline.fi