Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » DOCFILM Helsinki – Kävelyretki kaupungin muistiin

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

DOCFILM Helsinki – Kävelyretki kaupungin muistiin

Julkaistu: 25.09.2015 klo 13:36
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Elävien kuvien Helsinki täyttää pian 110 vuotta. Kansallisen audiovisuaalisen instituutin kävelyreitti pääkaupungin ydinkeskustaan avaa dokumenttielokuvan kronikoivia, nostalgisia ja humoristisia näkökulmia Helsinkiin harvinaisten filmikatkelmien muodossa.

DOCFILM Helsinki – Kävelyretki kaupungin muistiin on osa Kansallisen audiovisuaalisen instituutin (KAVI) vahvaa dokumenttielokuvasyksyä. Lokakuun 7. päivä ilmestyvä, Jari Sedergrenin ja Ilkka Kippolan teos Dokumentin utopiat. Suomalaisen dokumentti- ja lyhytelokuvan historia 1944-1989 (SKS/KAVI) on läpileikkaus elokuvallisen kulttuurimme viidestä vuosikymmenestä. Reilu kuukausi myöhemmin, 18. marraskuuta, avautuu Helsingin kaupungintalon Virka Galleriassa (Sofiankatu 1) näyttely DOCFILM Helsinki – Matka kaupungin muistiin. KAVIn kävelyreitti starttaa aivan kaupungintalon kupeesta, Kauppatorilta, edeten Esplanadilta kohti Mannerheimintietä ja Rautatieasemaa palatakseen takaisin Senaatintorin tuntumaan.

citynomadi.com/browseRoutes/DOCFILM

Reitti on toteutettu yhdessä tamperelaisen ohjelmistoyritys Citynomadin kanssa.

Saat DOCFILM Helsinki Kävelyretken mukaan kännykkääsi tai tablettiisi. Helpointa on kävellä Nomadi-sovelluksen seurassa! Reitti soveltuu Nomadin kautta katseltavaksi Android, Jolla, iOS ja Windows 8 Phone -laitteille. Kirjoita app.citynomadi.fi mobiiliselaimeesi ja pääset lataamaan suoraan maksuttoman Nomadin itsellesi. Ollessasi Helsingissä löydät DOCFILM Helsinki - Kävelyretken Tässä ja nyt -reiteiltä ja muuten saat sen esille suurennuslasi-ikonin kautta. Mikäli lataat reitin mobiililaitteesi muistiin, niin et ole riippuvainen mobiilidatasta! Oma sijaintisi näkyy kartalla ja löydät DOCFILM Helsinki - Kävelyretken kohteet helposti. Klikkaa kohdetta ja uppoudu historiaan! Kartalle voi lähettää myös selfien kohteissa, klikkaa Nomadin yläkulman puhekuplaa ja osallistu!

Lisätietoja elokuvareitistä, kirjasta ja näyttelystä: Outi Heiskanen, outi.heiskanen@kavi.fi, Marjo Pipinen, marjo.pipinen@kavi.fi

Lisätietoja mobiilisovelluksesta: www.citynomadi.com, Merja Taipaleenmäki, merja@citynomadi.com

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki