Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » 5 vinkkiä edulliseen unelmalomaan

5 vinkkiä edulliseen unelmalomaan

Julkaistu: 25.02.2015 klo 13:32
Julkaisija: Finnmatkat

Lomakuume nousee, mutta matkakassa ammottaa lähes tyhjänä? Finnmatkat kokosi vinkkilistan, jonka avulla pääset paratiisirannalle pienelläkin budjetilla.

1. Vältä koulujen lomasesonkia
Jos lomailuajankohtasi joustaa, nauti joulunpyhistä ja koulujen kesälomista Suomessa. Säästät rahaa suuntaamalla unelmalomalle lämpöön sesonkiaikojen ulkopuolella – vältät myös ruuhkat rannoilla. Heittäisitkö talviturkin toukokuussa Turkissa?

2. Varaa All Inclusive
Vältyt yllättäviltä lovilta lompakossa, kun varaat All Inclusive -palvelun. Lomasyömisten ja -juomisten maksamisen sijaan voit käyttää koko matkakassan esimerkiksi tuliaisten hankkimiseen.

3. Lennä pääkenttää tuntemattomammalle kentälle
Monien lomakohteiden kyljessä on päälentokenttää pienempiä kenttiä, joille lentäminen on edullisempaa ja usein myös kätevämpää kuin isoille kentille lentäminen. Ajattele vaikkapa Turkin Gazipaşaa: Antalyaa pienempi kenttä, mutta sijainti lähempänä ihanaa Alanyaa. Puolessa tunnissa kentältä biitsille!

4. Osta pelkät lomalennot
Ystävät asuvat ulkomailla tai haluat yöpyä hotellia vaatimattomammassa majoituksessa? Lomalennoilla pääset moniin kohteisiin suoraan ilman vaihtoja, myös kaukokohteisiin. Lähtisitkö tänä kesänä esimerkiksi Kyprokselle? Lomalentoja on mahdollista ostaa myös yhdensuuntaisina. Erityisesti talvi- ja kesäkausien vaihteessa yhdensuuntaisia lentoja saa superedullisesti.

5. Valitse edullisen hintatason lomakohde
Pienellä budjetilla matkustaessasi kannattaa suunnata nokka kohti edullisen hintatason kohteita, vaikkapa Bulgariaa tai Turkkia. Edullisen hintatason maissa syöt, juot ja lomailet muutenkin pikkurahalla.

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Jenita Cresswell, p. 030 360 304

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 33 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.