Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » XO BÅTARS FÖRSÄLJNING I FINLAND TILL BIKE & BOAT WORLD

Oy Otto Brandt Ab

XO BÅTARS FÖRSÄLJNING I FINLAND TILL BIKE & BOAT WORLD

Pressmeddelande.
Publicerad: 15.11.2013 kl. 08:30
Utgivare: Oy Otto Brandt Ab

Bike World Oy, ett dotterbolag i koncernen Otto Brandt utvidgar sitt utbud av båtar och blir återförsäljare för finska XO båtarna i Finland. Samtidigt får kedjan Bike World-Telva Marine det gemensamma namnet Bike & Boat World med en omsättning på närmare 30 miljoner euro.

Telva Marine fortsätter sin verksamhet under namnet Boat World och är XOs återförsäljare i Helsingfors. XO båtarna kommer fr.o.m. december att också säljas i Bike & Boat Worlds butiker i Åbo och Tammerfors. Tack vare detta samarbete kommer Finlands ledande motorcykel-, fyrhjulings- och båtbutikskedja att kunna erbjuda kunderna ett ännu större utbud av fritidsprodukter. Bike & Boat World erbjuder den unika möjligheten för kunderna att fritt kunna byta mellan de olika produktgrupperna och välja hobby efter livssituation eller tycke; motorcykeln kan bytas till båt, fyrhjuling eller moped eller vice versa.

XO 240

SAMMANFATTNING

• BIKE WORLD  och Telva Marine antar ett nytt marknadsföringsnamn: Bike & Boat World
    • BIKE & BOAT WORLD finns på internet under namnen www.bikeworld.fi och www.boatworld.fi
    • BIKE & BOAT WORLD påbörjar försäljningen av XO redan 22.november 2013
    • För att fira detta samarbete ordnar Boatworld ett provkörningsevenemang alldeles invid Boat Worlds butik, vid HSKs brygga 22.– 23.11.2013 (adress Hallonnäs Parkväg 1, 00210, Drumsö, Helsingfors.

SITAT

” Vi sökte ett båtmärke som kompletterar vårt sortiment mellan mindre och större motorbåtar med en mera high end och performance profil och som är intressant och tilltalande. XO ger oss ett utomordentligt tillskott att bredda vårt utbud och vidareutveckla vår kundbetjäning. Med samarbetet får vi säker mera sprätt i vår fritidsbusines. Från tidigare representerar vi från Sverige Delta Powerboats, Nimbus och Storebro samt från Finland AMT, Faster, Silver och Terhi”

VD, Mika Kouki, BIKE & BOAT WORLD

”Samarbetet med Bike & Boat World ger XO båtarna goda förutsättningar på lång sikt. Koncernen Otto Brandts långa erfarenhet av den finska marknaden gör dem till en pålitligt och känd partner. Säsongen 2013 visade att XOs överlägsna köregenskaper väckte stort intresse både i Finland och i Europa. Den klart växande efterfrågan på XO och vår nya line-up av båtarna kräver en effektiv och entusiastisk partner. Bike & Boat World fyller alla våra kriterier och var därför ett enkelt beslut för oss.

VD, Henrik Thelen, XO Boats Oy

Med XO provkörningar firar vi samarbetet 22-23.11.2013

22-23.11.2013

Välkommen till ett stort provkörningsevenemang ordnas för att fira samarbetet på båtklubben HSKs brygga den 22.-23.11.2013. Hela modellprogrammet av XO båtar är tillgängligt för provkörning och vi bjuder på varma drycker. Adressen är Hallonnäs Parkväg 1, 00210, Drumsö, Helsingfors. Anmälningar: http://www.bikeworld.fi/xo