Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Vuoden Huiput 2015 -shortlista julkistettu

Grafian Vuoden Huiput

Vuoden Huiput 2015 -shortlista julkistettu

Julkaistu: 15.02.2016 klo 10:03
Julkaisija: Grafian Vuoden Huiput

Markkinointiviestinnän ja muotoilun Vuoden Huiput 2015 -kilpailun parhaimmisto on valittu. 64-henkinen tuomaristo valitsi  shortlistalle yhteensä 157 työtä, joista 51 on Hopeahuippuja ja 18 Kultahuippuja.

Kaikki shortlistatut työt pääsevät edellisvuosien tapaan Vuoden Huiput -vuosikirjaan.  Grafian järjestämään kilpailuun osallistui yhteensä 854 työtä. Tänä vuonna mukana oli kaksi uutta sarjaa: Ulkomainonta ja Pakkausmuotoilu. Kaikkiaan sarjoja on kilpailussa 18.

Kultahuipuista äänestettiin suljetulla lippuäänestyksellä, joten niiden saajat selviävät tuomareillekin vasta gaalassa. Kultahuipuista ylituomari Niklas Lilja valitsee koko kilpailun parhaan, Grand Prix -palkinnon saavan työn. Lisäksi shortlistalle päässeiden  töiden joukosta jaetaan Ulkomainonnan, Integroidun markkinointiviestinnän ja Julkaisugrafiikan erikoispalkinnot. Palkinnot julkistetaan ja jaetaan Vuoden Huiput 2015 -gaalassa 14.4.2016 Tapahtumakeskus Telakassa Hernesaaressa.

Liput gaalaan tulevat myyntiin Grafian sivuille maaliskuun alussa.

Palkitut työt ovat gaalan jälkeen esillä Vuoden Huiput -näyttelyssä, joka aukeaa huhtikuun lopulla. Lisätiedot näyttelystä tarkentuvat myöhemmin.

Kilpailun ylituomari Niklas Lilja toimii innovaatiojohtajana kalifornialaisessa Enso collaborativessa, joka rakentaa bisnesmenestystä yhteiskunnallisen vaikuttamisen kautta.

Lisätiedot:

Moona Tikka, tuottaja

moona.tikka@grafia.fi, 050-358 8786

Katso lisää: www.vuodenhuiput.fi

Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafian järjestämä Vuoden Huiput on Suomen merkittävin markkinointiviestinnän ja muotoilun kilpailu. Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen.

Vuoden Huiput -tapahtuman fokuksessa on luova suunnittelu. Kilpailun keskeinen tarkoitus on synnyttää alaa edistävää keskustelua, voimistaa ammattiylpeyttä ja -identiteettiä. Vuoden Huiput -näyttely kertoo suurelle yleisölle alan monipuolisesta taloudellisesta ja kulttuurisesta merkityksestä. Tapahtumaan kuuluu kilpailu, palkintogaala, kilpailutöistä koottava näyttely sekä vuosikirja, jossa esitellään tuomariston valitsemat työt ja niiden tekijät.