Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Unelmaduuni Kaakossa houkuttelee pietarilaisia bloggaajia

Kaakko135°

Unelmaduuni Kaakossa houkuttelee pietarilaisia bloggaajia

Julkaistu: 17.05.2013 klo 08:23
Julkaisija: Kaakko135°

Unelmaduuni Kaakossa on markkinointikampanja, jossa sosiaalisen median kilpailulla haetaan Pietarista bloggaaja markkinoimaan pitkäkestoisesti Kotkan-Haminan seudun yrityksiä, palveluja ja tapahtumia pietarilaisille. Kilpailun voittaja vierailee vuoden aikana alueella noin 8-10 kertaa eri matkailusesonkeja edeltävinä ajankohtina ja kirjoittaa vuoden mittaan venäjäksi blogia, jonka kohderyhmänä ovat erityisesti venäläiset matkailijat. Voittaja saa minimissään 200 000 ruplan eli noin 5 000 euron palkkion.

Kampanjan toteutusta koordinoi Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor. Kampanjan pääyhteistyökumppanina on heinäkuussa Pyhtäällä avautuva elämyskeskus Sirius Sport Resort. Yrityskumppaneina ovat mukana lisäksi Kotkan Prisma/Kymen Seudun Osuuskauppa ja Sanoma Lehtimedian Finskidka. Kampanjassa ovat mukana Kotkan ja Haminan kaupungit, Kymenlaakson ammattikorkeakoulu sekä Pyhtään, Miehikkälän ja Virolahden kunnat. Kampanja on merkittävä osa seudun Venäjälle suuntautuvaa yhteistä matkailumarkkinointia, Vzmorie135° (Kaakko135°).

Kampanja käynnistettiin 15.5. avaamalla kisa-sivut (http://vk.com/blogfi ) venäläisessä sosiaalisessa mediassa ja julkaisemalla YouTubessa mainosvideo.

Kampanja (kilpailu) kestää noin kuukauden, jolloin toteutetaan monipuolisia sähköisen ja perinteisen markkinoinnin toimenpiteitä Pietarissa saadakseen seudulle ja seudun yrityksille mahdollisimman paljon näkyvyyttä.

Viidestä parhaasta ehdokkaasta valitaan voittaja tiedotustilaisuudessa, joka järjestetään 19.6.Pietarissa Suomi-talossa. Voittajan kanssa tehdään sopimus vuodeksi ja 1.7. avataan Kaakon matkailublogi, joka tulee seudun matkailun pysyväksi näkyvyyselementiksi.

Kampanjasta ja mallista voi tulla venäläisten turistien ja yritysten houkuttelemiseen Kaakkoon jokavuotinen markkinointitoimenpidekokonaisuus, jonka kautta saadaan kestävämpää näkyvyyttä.

Tutustu kampanjan mainosvideoon:

LISÄTIETOJA:

projektipäällikkö Katja Gorelkina, Cursor Oy

Kaakko135° www.kaakko135.fi

Vzmorie135° www.vzmorie135.fi

Kaakko135°, hyvän tuulen rannikko toteuttaa Cursor Oy:n koordinoimana Kotkan-Haminan seudun matkailun yhteismarkkinointia. Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla, Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Alue käsittää viisi kuntaa: Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

www.kaakko135.fi