Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Tuhatjalka panostaa lemmikkien terveyden hoitoon

Tuhatjalka Pieneläinklinikat

Tuhatjalka panostaa lemmikkien terveyden hoitoon

Julkaistu: 29.03.2016 klo 08:45
Julkaisija: Tuhatjalka Pieneläinklinikat

Terveydenhuolto koostuu terveyden hoidosta ja sairauksien hoidosta. Lemmikkien hoito on ollut vahvasti sairauksien hoitoon keskittynyttä. Kansallisia tai kansainvälisiä terveydenhuoltojärjestelmiä ei lemmikkieläinpuolella ole rakennettu, pääosin siitä syystä, että sellaisten tekeminen vaatii rahaa, jota kukaan ei ole ollut valmis maksamaan. Sairaan lemmikin hoitoon löytyy aina rahoittaja, mutta tautien ehkäisyyn usein ei.

Tuhatjalka-ketju yrittää omalla panoksellaan vaikuttaa suunnan muuttumiseen terveydenhoitopainotteiseksi. Eläinten omistajien kannalta tarkasteltuna sillä rahalla, millä hoidetaan yksi sairastunut eläin, pystytään ehkäisemään kymmenen – sadan eläimen sairastuminen. Tämä ei tietenkään koske kaikkia sairauksia, mutta hyvin useita.

Yhteinen koodisto ja tietopankki antavat perustiedot taudeista

Tuhatjalka yrittää yhdessä Helsingin Yliopiston Eläinsairaalan kanssa saada aikaiseksi yhteisen eurooppalaisen eläintautien ja –hoitojen koodiston, joka on ensimmäinen edellytys yhteisen tietopankin rakentamiseen. Yhteisellä tietojärjestelmällä saataisiin ajantasainen tieto koko Euroopassa olevista eläintaudeista ja tautien leviämisestä. Ajantasaisen tiedon avulla pystyttäisiin ehkäisemään tautien leviämistä merkittävästi pelkän tautien hoitamisen sijasta.

Ajatuksen takana on myös Liverpoolin yliopisto, Eesti Maaülikooli ja Royal Veterinary College. Myös Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa on samankaltaisia ajatuksia.

Terveydenhoidon kehittämisessä on välttämätöntä rakentaa myös käypähoito-ohjeet ja kansallinen tai kansainvälinen laatujärjestelmä klinikoiden tason arviointiin. Tuhatjalka pyrkii vaikuttamaan siihen, että nämä terveydenhuollon perustyökalut saataisiin yhteistyössä yliopiston kanssa rakennetuksi.

Terveystarkastus pikkurahalla

Yhtenä käytännön toimena painopisteen suuntaamisessa terveyden ylläpitoon Tuhatjalka tarjoaa lemmikkien terveystarkastuksen kaikilla seitsemällä klinikallaan nyt vain 20 euron hinnalla, kun sen normaalihinta on 87 euroa. Tällä pyritään saamaan lemmikkien omistajat kiinnostumaan säännöllisestä terveyden seurannasta, jotta yksilökohtaiset taudit ja vaivat huomattaisiin ajoissa. Terveenä lemmikki elää hyvää elämää.

Lisätietoja koodistosta ja tietopankista:

Kehitysjohtaja Veikko Tuovinen
Three Plus Group Oy
p. +358 40 733 2315

Lisätietoja klinikkakohtaisista toimenpiteistä:
Toimitusjohtaja  Heli Kivimäki-Manner
Verkavet Oy
p. +358 50 427 0611

Tuhatjalka pieneläinklinikkaketju on 100% kotimaisessa omistuksessa. Tarjoamme laajan valikoiman eläinlääkäripalveluja seitsemällä paikkakunnalla, neljä klinikoistamme päivystää 24/7 ympäri vuoden.