Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Tapaus Google

Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Torsten Fricke – Ulrich Novak
Tapaus Google

Miten hakukoneen mahti yltää kaikkialle, ja miksi se on niin vaarallista?

Me emme enää suinkaan ole Googlen asiakkaita. Me olemme sen tuote. Joka sekunti Google vastaa yli 4 500 hakuun – näennäisesti ilmaiseksi. Tosiasiassa maksamme palvelusta korkeaa hintaa luovuttamalla Googlelle omat tietomme. Tietoja meistä keräävät mm. YouTube, Gmail, Google+, Google Books, Google Maps ja Googlen koko hakukoneisto sovelluksineen.

Big Data on tämän hetken arvokkaimpia kauppatavaroita maailmalla, ja Googlella on käytännössä monopoli tähän jättimäiseen tulonlähteeseen. Se vahvistaa dominoivaa asemaansa yhä edelleen ostamalla muita yrityksiä ja pakottamalla kaikki noudattamaan omia sääntöjään.

Kirja käy läpi hakukoneyhtiön vaiheet idealismista ja vaatimattomasta alusta aina konsernin nykyiseen kontrolloimattomaan valta-asemaan.

Google vaikuttaa ihmisiin kaikkialla maailmassa ja kaikilla elämänalueilla. Käyttäjät voivat kuitenkin suojautua. Tämä kirja osoittaa yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, miten se onnistuu.

Torsten Fricke – Ulrich Novak: Tapaus Google

ISBN/EAN  978-952-312-218-5
Luokka 30.11 ; 61
Suomennos Juho Nurmi
135 x 210 mm
Sidottu
268 s.
Ilmestyy viikolla 46/2015

Torsten Fricke (s.1963) on saksalainen journalisti, joka on toiminut mm. Abendzeitung-lehden varapäätoimittajana.
Ulrich Novak (s. 1961) on toiminut median ja PR-yritysten markkinointikonsulttina.
Nykyisin Fricke ja Novak konsultoivat yrityksiä kriisiviestinnässä, imagonrakennuksessa sekä sisältömarkkinoinnissa

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi