Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Suomen Aku Ankka vuodattaa kyyneleitä maailmalla

Bob the Robot

Suomen Aku Ankka vuodattaa kyyneleitä maailmalla

Julkaistu: 10.05.2016 klo 10:00
Julkaisija: Bob the Robot

Tiedote 10.5.2016

Suomen Aku Ankka -lehdelle keväällä valmistunut Poika & Ankka -mainosfilmi niittää mainetta myös maailmalla. Useat kansainväliset verkkojulkaisut ovat kiinnostuneet tunteita herättävästä mainoksesta – ja sen myötä Aku Ankan erikoislaatuisesta asemasta suomalaisten sydämissä.

Esimerkiksi yhdysvaltalainen Fast Company -sivusto ihmettelee jutussaan miten on ylipäänsä mahdollista, että Aku Ankka on missään päin maailma suositumpi hahmo kuin Mikki Hiiri. Englantilaisen Metro-lehden uutinen taas lupaa jo otsikossa kyseessä olevan tunteisiin vetoavin filmi, mitä Aku Ankasta koskaan on tehty.

Myös maailman parhaaseen mainontaan keskittyvä Little Black Book -sivusto lupaa mainoksen nostavan kyyneleet katsojan silmiin. Samassa jutussa ihmetyksen aiheeksi nousee myös se, että kaikista lehdistä juuri Aku Ankka on suomen tilatuin aikakausilehti liki miljoonalla lukijallaan.

“Tiesimme kyllä tehneemme tunteisiin vetoavan mainoksen, mutta pienoisena yllätyksenä on tullut se miten hyvin mainos on otettu vastaan myös maissa, missä Aku Ankalla ei ole samanlaista räpylänsijaa kuin Suomessa”, tuumii Aku Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä.

Poika & Ankka -mainoksen suunnitteli Bob the Robot ja tuotti Pablo Films.

Mainosfilmi on katsottavissa Aku Ankan YouTube-kanavalta. YouTubessa filmin suomenkielistä versiota on katsottu jo liki 120 000 kertaa.

Linkit juttuihin:

Fast Company