Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Suomalainen uusnatsiryhmä saa apua suurvallalta Jukka Parkkarin uudessa vakoiluromaanissa

Arktinen Banaani

Julkaistu: 19.10.2016 klo 08:45
Julkaisija: Arktinen Banaani

Venäjän sotilastiedustelu GRU on jo kauan yrittänyt horjuttaa Suomen vastavakoilua sekä pääesikunnan tutkintaosastoon että suojelupoliisiin kohdistetuilla ”operatiivisilla peleillä”. Nyt vanhan GRU-kenraalin juoni ylittää mielikuvituksellisuudellaan kaiken tähän asti koetun, kun suomalainen uusnatsiryhmä saa hankkeilleen odottamatonta suurvalta-apua.

Tutkintaosaston tarmokas nuori naistyöntekijä lähetetään lisäkoulutukseen Ranskaan. Pariisissa hänen kameraansa tallentuu muutakin kuin turistinähtävyyksiä kurssiin täysin kuulumattomassa käytännön varjostustehtävässä. Samaan aikaan Brittien ulkomaantiedustelu hoitaa venäläisupseerin loikkausta halki Suomen. Operaation turvaamiseksi MI6:n Helsingin asemaa johtava lady joutuu käymään kauppaa tutkintaosaston päällikön kanssa. Tapahtumasarjojen nopeakäänteinen loppunäytös esitetään öisellä kylmällä huoltoasemalla Turusta pohjoiseen johtavan tien varressa.

Neuvostoajan jälkeistä Suomen vastavakoilua kuvaava Jukka Parkkarin romaanisarja on ehättänyt yhdeksännessä osassaan vuoteen 2003. Yhteydet tämän päivän Euroopan turvallisuusongelmiin ovat kiistattomat, kuten myös tekijän asiantuntemus tiedustelun maailmasta. Sarjan uutuusteos etenee paitsi ”väärän lipun alla”, myös Parkkarille ominaisella vakavien tosiseikkojen, kekseliäisyyden ja huumorin yhdistelmällä.

Jukka Parkkari (s. 1945) on päätoimittaja ja kirjailija, jonka erityisalaa ovat Suomen puolustusvoimien ja turvallisuusorganisaatioiden toiminta. Tunnustuksena merkittävästä tiedonvälitystyöstä hänelle on myönnetty Valtion journalistipalkinto sekä vapaudenristi ja sotilasansiomitali.

Jukka Parkkari on haastateltavana Helsingin Kirjamessujen KirjaKallio-lavalla to 27.10. klo 18.30 ja tavattavissa Arktisen Banaanin osastolla 6b68 kaikkina messupäivinä, to 27.10. klo 16.00 ja 19.00, pe 28.10. klo 13.30, la 29.10. klo 11.00 ja su 20.10. klo 15.30.

Jukka Parkkari

Väärän lipun alla

ISBN 978-952-270-299-9

319 sivua. Arktinen Banaani 2016.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Jukka Parkkari, puh. 050 560 8383, jukka.parkkari@outlook.com

Arktinen Banaani, kustannustoimittaja Vesa Anttonen, puh. 040 778 3254, vesa.anttonen@sarjakuva.com

Lehdistökappaleet: Arktinen Banaani, Harto Pasonen, myynti@sarjakuva.com

Arktinen Banaani tunnetaan erityisesti sarjakuvajulkaisuistaan, joiden vahvinta kotimaista kärkeä edustavat B. Virtanen, Fingerpori ja Kamala luonto. Sarjakuvakirjoja yritys on myynyt yli kaksi miljoonaa kappaletta. Viime vuosina kustannustoiminta on laajentunut myös kauno- ja tietokirjallisuuteen.