Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Suomalainen hiihtobrändi YOKO ja USA:n hiihtoliitto yhteistyösopimukseen

YOKO

Suomalainen hiihtobrändi YOKO ja USA:n hiihtoliitto yhteistyösopimukseen

Julkaistu: 15.10.2014 klo 12:15
Julkaisija: YOKO

Yhteistyöllä haetaan kasvua kansainvälisiltä markkinoilta

Suomalainen urheiluväline- ja tekstiilibrändi YOKO on solminut yhteistyösopimuksen USA:n hiihtoliitto USSA:n (United States Ski and Snowboard Association) ja siihen kuuluvan hiihtäjän Kikkan Randallin kanssa.

– Olemme valtavan otettuja, että olemme yksi US Ski Teamin virallisista käsine- ja sauvatoimittajista kaudesta 2014/2015 alkaen. Randallin lisäksi esimerkiksi koko USA:n yhdistetyn maajoukkue ja maastohiihtäjä Andrew Newell käyttävät jatkossa YOKO-käsineitä, kertoo YOKOn toimitusjohtaja Jani Gustafsson.

Yhteistyö USSA:n kanssa on osa YOKOn kansainvälistymissuunnitelmaa, jolla haetaan kasvua ja tasoitetaan kotimaan kausivaihteluita. YOKOn tavoitteena on kasvattaa viennin osuus kotimaan myyntiä suuremmaksi kahden vuoden sisällä. Jakeluverkosto on valmiina, ja vientiä on jo nyt 19 maahan.

Yhdysvaltalainen hiihdon kärkinimi Kikkan Randall YOKOn hiihtotalliin

Alaskasta kotoisin oleva Randall (s. 1982) aloitti uransa käyttäen YOKOn hiihtotuotteita. Tällä kaudella Randall palaa takaisin YOKOn talliin ja käyttää jatkossakin suomalaisia YOKOn hiihtosauvoja ja -käsineitä. Randall on ensimmäinen MM-kilpailuissa menestynyt yhdysvaltalainen naishiihtäjä; vuonna 2009 hän nappasi Liberecissä sprinttihiihdon hopeaa ja vuonna 2013 Val di Fiemmestä parisprintin kultaa.

– Meitä ilahduttaa, että sprinttihiihdon maailmanmestari Kikkan Randall on päätynyt YOKO-tuotteisiin. Maailman huipulla kilpailu on kovaa ja menestyäkseen välineidenkin pitää olla maailman parhaita, jatkaa Gustafsson

YOKO-hiihtovarusteita valmistetaan sekä kilpahiihtäjille että harrastelijoille. Suksien, sauvojen ja monojen lisäksi valikoimaan kuuluu hiihtourheilutekstiilejä ja käsineitä. Kikkan signature series -tuotteet tulevat myyntiin ympäri maailman kaudelle 2015/2016.

Toimitusjohtaja, Jani Gustafsson, YOKO, jani@yoko.fi tai 040 595 0740

YOKO on suomalainen urheiluväline- ja -tekstiilibrändi, joka on tuottanut erilaisia urheiluvälineitä yli 35 vuotta. Tuotesuunnittelussa hyödynnetään suomalaista huippuosaamista ja parhaita materiaaleja. YOKO-sukset valmistetaan perinteikkäällä Kiteen suksitehtaalla, jossa on valmistettu suksia jo vuosikymmenten ajan. Laadukkaat YOKO-tuotteet on suunniteltu niin huippu-urheilijoille kuin harrastelijoillekin.