Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Sumppitempaus valtaa Helsingin jälleen

Julkaistu: 26.04.2016 klo 12:15
Julkaisija: Vailla vakinaista asuntoa ry

26.4.2016 Helsinki

Vailla vakinaista asuntoa ry järjestää toisen Sumppitempauksen pääkaupunkiseudun kahviloiden kanssa. Kahvilat lahjoittavat tempauksella kerätyt varat asunnottomien hyväksi.

Perjantaina 29. huhtikuuta Vailla vakinaista asuntoa ry ja kymmenen pääkaupunkiseudun kahvilaa toteuttavat yhdessä toisen Sumppitempauksen asunnottomien hyväksi. Tempaus on osa järjestön Vihdoin kotiin -varainhankintakampanjaa. Kahvilat lahjoittavat päivän aikana kerätyn kahvimyyntituoton järjestön matalan kynnyksen toimintaan.

Ensimmäisen kerran Sumppitempaus järjestettiin viime vuoden marraskuussa, jolloin mukana oli kahdeksan kahvilaa Helsingistä. Sosiaalisessa mediassa tempaus on saanut paljon huomiota ja tästä syystä se järjestetään toisen kerran. Viime vuonna kahviloiden ja kahvittelijoiden yhteinen lahjoitus käytettiin järjestön Yökeskus Kalkkersin aukioloon joulupyhinä.

Tempauksen tarkoituksena on antaa kansalaisille uusi ja miellyttävä mahdollisuus auttaa asunnottomien parissa työskentelevää järjestöä. Tempaus osoittaa, että hyville teoille on aina tilaa eikä hyväntekeväisyyteen tarvita suuria resursseja. Jopa kahvinjuonnista on suuri apu kun teemme sen yhdessä.

Mukana on kymmenen kahvilaa: Cafe Talo, Rupla, Helsingin kahvipaahtimo, Street Gastro, Käpylän Majakka, Plaza Mocca, Makers kahvila, Cafe Pequeño, Roihuvuoren Rio ja Kahvitupa Laurentius.

Liity mukaan - juo kahvia!

Vlada Petrovskaja

vlada.petrovskaja@vvary.fi

Vailla vakinaista asuntoa ry on asunnottomien itsensä vuonna 1986 perustama yhdistys, jonka tarkoituksena on varmistaa että kaikille järjestyy mahdollisuus itsenäiseen asumiseen sekä tarvittavat tukipalvelut. Yhdistys toimii valtakunnallisesti asunnottomien edunvalvojana ja on poliittisesti ja uskonnollisesti vapaa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki