Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Sangenille ja Tornion Panimolle pronssia USA:ssa

Sangen Oy

Sangenille ja Tornion Panimolle pronssia USA:ssa

Julkaistu: 15.08.2016 klo 08:45
Julkaisija: Sangen Oy

Sangenille ja Tornion Panimolle pronssia USA:ssa

Tornion Panimon paluusta kertova filmi "Sangen – The Sound of Superior Taste" on palkittu pronssilla PR-sarjassa International Business Awards -festivaalilla USA:ssa.

Filmi kertoo vuonna 1873 perustetun panimon uudelleenkäynnistämisestä. Lapin Kullan vanhana tehtaana muistettu panimo on ollut kylmillään vuodesta 2010, jolloin Hartwall siirsi tuotantonsa Torniosta Lahteen. Lapin alueen vanhimman teollisuuslaitoksen lopettaminen oli alueellinen tragedia, ja samalla katkesi Pohjois-Suomen 136 vuotta jatkunut oluen panemisen perinne. Toimintaa jatkaa nyt vuonna 2015 perustettu Sangen Oy, joka keräsi panimon käynnistämiseksi joukkorahoituksella ennätysmäiset 1,2 miljoonaa euroa.

Filmin tähtenä nähdään Lapin Kullan entinen tehtaanjohtaja ja panimomestari Leo Andelin, joka toimii mentorina panimon uudelleenkäynnistämisessä.

Filmin tuotannosta vastasi Pohjantähti-Elokuva. Ohjaajana toimi Jami Teirikari, kuvaajana Kalle Jurvelin ja leikkaajana Pekka Pohjanheimo.

Nyt 13. kertaa järjestetyn International Business Awards -festivaalin palkinnot jaetaan Roomassa järjestettävässä gaalassa 21.10.2016. Kilpailuun osallistui yli 3800 työtä 60 eri maasta.

Jami Teirikari / Marketing Director / Sangen Oy / Tornion Panimo Oy

Sangen Oy on v. 2015 perustettu alkoholijuomiin erikoistunut yritys sekä Tornion Panimon pääomistaja. Sangen Oy työskentelee tiiviisti Tornion Panimon yrityksen johdon kanssa, kehittääkseen yhtiötä sen nopean kasvun vaatimissa rahoitus-, myynti-, markkinointi- ja tuotekehitysstrategioissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki