Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Ruohojumala - äiti, tytär ja kannabisarki -kirja tarttuu rohkeasti päivän polttavaan aiheeseen

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Julkaistu: 24.01.2014 klo 07:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Maaliskuussa julkaistava uutuuskirja Ruohojumala tarttuu yhteiskunnallisesti tärkeään aiheeseen. Kirja avaa karun kannabisarjen äidin ja tyttären rosoisten päiväkirjamerkintöjen kautta. Lukijalla on myös ainutlaatuinen mahdollisuus päästä sisään nuoren kannabiksen käyttäjän mielenmaisemaan ja vertailla vanhemman ja huumenuoren todellisuuksien välistä kuilua.

- Kannabiksen käyttö on arkipäiväistynyt nuorison keskuudessa ja aihe on haastava niin nuorille, vanhemmille kuin ammattilaisillekin. Vanhemmat eivät ymmärrä nuorten taustavaikuttimia, nuoret eivät ymmärrä vanhempien pelkoja, opettajien ja muiden nuorten parissa työskentelevien on usein vaikea puuttua asiaan. Siksi halusimme tehdä kirjan, joka paitsi puhuttelee, mutta tarjoaa myös faktatietoa, Ruohojumala-kirjan toimittaneet Mia Heiskanen ja Tarja Surakka kertovat.

Kirjan sisältö perustuu tyttären ja äidin päiväkirjamerkintöihin. Asiantuntijanäkemystä tuo Aseman Lapset ry.n projektipäällikkö ja nuorisokasvattaja Heikki Turkka, jolla on vuosien kokemus työskentelystä nuorten parissa. -Kirja avaa mielenkiintoisia näkymiä nuoren kannabiksenkäyttäjän mielenmaailmaan ja havainnollistaa kuilua vanhemman ja huumenuoren todellisuuksien välillä, Turkka toteaa.

Kannabiksen käyttö syrjäyttää

Aihe on akuutti, sillä kannabiksen on todettu olevan yksi merkittävimmistä nuorten syrjäytymisen syistä. -Mielestämme nyt tarvitaan teos, joka luo ymmärrystä, avaa vanhempien silmät, saa nuoret pohtimaan suhtautumistaan kannabikseen ja antaa esimerkiksi koulun henkilökunnalle paremmat eväät tarttua aiheeseen. Kirjassa kuuluvat käyttäjän ja äidin ääni huumeiden käytön eri vaiheissa sekä heidän tuntemuksensa. Kirja tarjoaa myös käytännönläheistä tietoa kuinka tunnistaa huumeiden käyttö ja puuttua siihen, tekijät kertovat.

Ruohojumala - äiti, tytär ja kannabisarki
Julkaisija: KirjaX
ISBN: 978-952-93-3475-9

Lisätietoa ja ennakkotilaukset:
KirjaX, Mia Heiskanen, 040 505 6534 mia.heiskanen@commia.fi
KirjaX, Tarja Surakka, 041 4495322, tarja.surakka@decanet.fi

KirjaX on Decanet Oy:n ja Commia Oy:n kirjojen kustannustoimintaan keskittynyt tuotemerkki. Mia Heiskanen ja Tarja Surakka ovat kokeneita kirjojen tekijöitä ja toimittajia.

Lisätietoa tiedotteesta: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi