Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » RKK-sovellus tuo 600 tuntia raamattuopetusta kännykkään

Medialähetys Sanansaattajat

RKK-sovellus tuo 600 tuntia raamattuopetusta kännykkään

Julkaistu: 10.06.2013 klo 07:30
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) eilen julkaisema Raamattu kannesta kanteen -applikaatio tarjoaa iPhonen ja iPadin käyttäjille noin 600 tuntia raamattuopetusta. RKK-ohjelmat-niminen sovellus perustuu jo yli 16 vuoden ajan radioituun ohjelmaan, jossa teologian lisensiaatti Jukka Norvanto opettaa Raamattua. Älypuhelimiin ladattava sovellus julkaistiin Sansan 40-vuotispäivänä 9. kesäkuuta.

– Älypuhelimen käytöstä vain 5 prosenttia on enää puheluita. Raamattu kannesta kanteen -ohjelmalla on Radio Deissä, Radio Kajauksessa ja Järviradiossa noin 200 000 viikkokuuntelijaa, ja opetuksia voi kuunnella internetistä, äänitteinä ja lukea kirjoina. Haluamme tarjota monipuolisia vaihtoehtoja Raamatun opiskeluun, joten nyt on applikaation eli appsin aika, kertoo Sansan mediakehitysjohtaja Ilkka Kastepohja.

RKK-ohjelmat-nimellä löytyvä sovellus tuo iPhonen ja iPadin käyttäjien ulottuville yli 1400 yksittäistä raamattuopetusta, joiden avulla voi opiskella Raamatun lähes kannesta kanteen. Sansan tuottamaan radio-ohjelmaan perustuva puhelinsovellus on toteutettu pääosin vapaaehtoisvoimin.

Applikaatio on ladattavissa maksutta Applen iStoresta. Ilkka Kastepohja kertoo, että seuraava askel on sovelluksen saaminen yleisön pyynnöstä myös Android- ja Windows-käyttöjärjestelmän puhelimiin.

Lisätietoa:

Mediakehitysjohtaja Ilkka Kastepohja, p. 0500 540 484, ilkka.kastepohja@sansa.fi
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 437 2155, annaleena.pakkanen@sansa.fi
Raamattu kannesta kanteen: http://www.rkk-sansa.net
Medialähetys Sanansaattajat: http://www.sansa.fi

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä 43 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.