Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Pelolla johtaminen on perseestä -kirja tuo näkökulmia ajankohtaiseen aiheeseen

Kissconsulting Oy

Pelolla johtaminen on perseestä -kirja tuo näkökulmia ajankohtaiseen aiheeseen

Julkaistu: 05.10.2015 klo 06:00
Julkaisija: Kissconsulting Oy

JULKAISUVAPAA

Pelolla johtaminen on perseestä on oivaltava, innostava ja hauskakin – tai niin hauska kuin pelolla johtamisesta kertova kirja nyt ylipäätään voi olla - teos pelolla johtamisesta. Se nostaa esiin erilaisia näkökulmia työelämän pelkoa herättävistä tilanteista aitojen tarinoiden muodossa, niin kokijan, kun tekijänkin näkökulmasta.

Kirjan kautta tutustutaan mm. veritulppa- ja parvekejohtamiseen. Vaikka kirjassa tiukan naisjohtajan käsittelyssä miespuolisten alaistenkin pallit kutistuvatkin, voi pelolla johtamista esiintyä myös tavallisimmissa tilanteissa ja se on yleisempää kuin yleensä ajatellaan. Pelolla johtaminen voi olla myös hiljaista puuttumattomuutta tai ilmentyä kehonkielen myötä ilmeissä ja eleissä. Pelkoa on ilmassa myös muutostilanteissa ja taloushaasteissa, ja niitähän tässä ajassa riittää. Niin yleistä pelolla johtaminen on, että kirjoittajat uskaltavat väittää kaikkien syyllistyvän siihen silloin tällöin. Ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Lopussa on kuitenkin suo, niin kuin olemme nähneet. Pelolla johtaminen maksaa paljon.

Kirjassa kerrotaan tosielämän tilanteista, jossa pelolla johtamista tapahtuu ja mitä seurauksia sillä on. Kirjassa annetaan vinkkejä ja työkaluja tuottavaan ja innostavaan johtajuuteen ja siinä tarjotaan myös työkaluja asian korjaamiseksi. Sytyttävä kirja haastavasta näkökulmasta rohkaisee ajattelemaan toisin ja nostaa aiheen päivänvaloon ja vakavaan keskusteluun.

Kirjan ovat kirjoittaneet Kissconsulting johtoryhmäläiset Maarika Maury, Tuomo Meretniemi ja Jaana Tuomila.

Esimerkkejä  PELOLLA JOHTAMINEN ON PERSEESTÄ -kirjasan tarinoista, Auditorium 2015:

”Sellaisen neuvon annan, että vaikka se toinen olisi kuinka väärässä, usein pieni nöyrtyminen itseltä ja vaikka anteeksi pyytäminen jopa turhastakin, yleensä ratkaisee pattitilanteen. Kun me nöyrrymme, toinenkin usein tulee vastaan. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, kuka voittaa vaan saada sovinto aikaan.”

“Kerran kollegan tarjousdraftin päälle oli ilmaantunut paksulla tussilla piirretty kirkkovene. Saimme kyllä kiinni siitä, millaisesta mielipiteestä se kertoi, mutta miten muuttaa tarjouksen sisältöä – se ei meille auennut.”

280 sivua, nid., sh 29,90 e, lk 69.11, ISBN 978-952-7043-69-1, Auditorium. Kirjan julkaisutilaisuus on   perjantaina 9.10.2015 8.30-10.30, Piiroinen Oy:n showroom, Pohjoisesplanadi 21

Katso myös video aiheesta: https://vimeo.com/140334880

Haastattelupyynnöt ja kirjan pdf -versiot:

Maarika Maury 050-5900412 maarika@kissconsulting.fi

Jaana Tuomila 0440-633336 jaana.tuomila@kissconsulting.fi

Tuomo Meretniemi 050-3903050 tuomo.meretniemi@kissconsulting.fi

Median arvostelukappaleet Auditorium Oy 044 500 7601.

Kirjoittajat ovat Kissconsulting oyn johtoryhmäläisiä. Kissconsulting Oy on 1990 perustettu liikkeenjohdon konsultointi- ja valmennusyritys. Kissconsulting toteuttaa asiakkaiden tarpeisiin räätälöityä konsultointia ja yritysvalmennuksia tähdäten asiakkaan menestykseen. www.kissconsulting.fi