Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Nuorille tarjolla yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT

Nuorille tarjolla yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa

Julkaistu: 06.04.2016 klo 09:00
Julkaisija: Taloudellinen tiedotustoimisto TAT

Tiedote 6.4.2016

Nuorille tarjolla yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa

Kuudetta kertaa toteutettavan Vastuullinen kesäduuni -kampanjan suosio kasvaa. Kampanjassa on mukana ennätykselliset yli 300 työnantajaa, jotka tarjoavat yli 50 000 kesätyöpaikkaa!

Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan suojelija, Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio on ilahtunut kampanjan suosiosta:

– Ennätyksellinen osallistujamäärä osoittaa, että tiukasta taloustilanteesta huolimatta yritykset ja yhteisöt haluavat kantaa vastuunsa nuorista. Ensimmäiset hyvät työkokemukset ovat nuorille korvaamattoman tärkeitä ja yhä useammat työnantajat ovat valmiita niitä tarjoamaan.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille kesätöitä ja hoitamaan työhön liittyvät asiat mallikkaasti. Nuorten työllistäminen on työnantajille myös konkreettinen tapa osoittaa yhteiskuntavastuutaan.

– Tärkeintä on, että nuoret saavat hyviä kesätyökokemuksia, joskin haluamme samalla auttaa myös työnantajia hyödyntämään nuorten osaamista paremmin. Vastuullisesta kesätyöstä hyötyvät molemmat osapuolet sekä pitkällä tähtäimellä koko suomalainen työelämä ja yhteiskunta, kertoo kampanjan projektijohtaja Päivi Salminen-Kultanen Vastuullinen kesäduuni 2016 –kampanjasta.

Vastuullinen kesäduuni 2016 on Taloudellinen tiedotustoimisto TAT:n, T-Median, Soneran, Nokian, RAY:n ja Oikotie Työpaikkojen kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja sekä kehittämään kesätyöprosessejaan. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen vastuullisen kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka, kirjallinen työsopimus ja -todistus.

Työnantaja, vielä ehdit mukaan! Kampanjaan ilmoittautuminen on käynnissä osoitteessa www.kesaduuni.org.

Lisätiedot:

Projektijohtaja Päivi Salminen-Kultanen
paivi.salminen-kultanen@t-media.fi

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT rakentaa Suomea, jonka yrityksillä on osaavat työntekijät ja rohkeutta menestyä.

www.tat.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon