Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Maisema on uudentyyppinen katsomiskokemus

Maisema on uudentyyppinen katsomiskokemus

Julkaistu: 29.08.2014 klo 09:00
Julkaisija: Flatlight Creative House

Maisema on uusi vuorovaikutteinen kanava ja fyysinen tila, jossa katsoja itse pintaa koskettamalla vaikuttaa kokemukseen. Intensiivisen kokemuksen mahdollistaa yhtenäinen seinän levyinen videokuvapinta joka toimii kosketusnäyttönä.

Pintaa koskettamalla katsojalle avautuu Suomen kartta. Valitsemalla kartalta kohteen käyttäjälle avautuu ikkuna sen maisemaan. Maisemat ovat tarkoin valittuja kokonaisuuksia, jotka edustavat kauneinta Suomea. Audiovisuaalinen kokonaisuus luo katsojalle elämyksen läsnäolosta kyseisessä paikassa ja ajassa.

Maisema on OiOin kehittämä konsepti ja sen käyttöliittymä perustuu OiOin Pinta-menetelmään, jolla lähes mikä tahansa pinta voidaan muuttaa vuorovaikutteiseksi. Videosisältö on kehitetty yhteistyössä Flatlight Creative Housen kanssa. Flatlight Creative House luo videosisältöjä uudella tavalla sekä hyödyntää monimediallisuuden mahdollisuuksia tarinankerronnassa.

Maiseman sisältö voi olla muutakin videota. Se voi olla mistä tahansa kohteesta tai tapahtumasta. Maisema mahdollistaa matkustamisen maailman ympäri tai avaruuteen. Se pysäyttää ohikulkijan interaktiiviseen hetkeen ja tarinaan. Maisema soveltuu erinomaisesti messuille, teemapuistoihin, lentokentille, tapahtumiin ja opetuskäyttöön kustannustehokkaana ja näyttävänä tilaratkaisuna.

Video: http://vimeo.com/97522372

Maria Gullsten / Flatlight Creative House
maria@flatlight.fi

Sami Kämppi / OiOi
sami.kamppi@oioi.fi

Flatlight Creative House

Flatlight on luova talo, joka luo tarinoita ja elämyksiä. Kaiken keskiössä on tunnistettava visuaalinen jälki ja tarinankerronta. Flatlight Creative House toteuttaa projekteja niin sähköisiin kuin fyysiseen maailmaan, myös laajempia konsepteja markkinointiin ja viestintään. Lisäksi Flatlightilla on laaja osaaminen videoiden julkaisuun sekä levitykseen ja sosiaalisen median kanavien hyödyntämiseen.

OiOi:

OiOi tekee tiloista ja pinnoista älykkäitä ja kehittää niille uusia elämyksellisiä palveluita. Älykäs tila voi olla julkinen näyttöpinta, installaatio, rakennuksen julkisivu, auditorio, messuständi tai vaikka kokonainen kaupungin keskusta, jota käyttäjät voivat kontrolloida koskettamalla, liikkumalla tai mobiililaitteilla.