Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Kultainen Kuokka -mainoskilpailun pääpalkinto Folk Finlandille Juustoportin "Maitolasit" -mainoksella

Superson Oy

Julkaistu: 29.09.2016 klo 19:30
Julkaisija: Superson Oy

Kultainen Kuokka -mainoskilpailun pääpalkinto, kullattu suokuokka luovutettiin voittajalle torstai-iltana Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla Maaseudun Tulevaisuuden 100 vuotta sitten pidetyn perustamiskokouksen kunniaksi järjestetyn juhlan yhteydessä.

Pääpalkinnon voitti kilpailun Grand Prix -sarjan voittaja, Folk Finland -toimisto mainoksellaan "Maitolasit", jonka se toteutti Juustoportille, pienelle jalasjärveläiselle perhemeijerille joka on paneutunut elintarviketuotannossa laadukkaisiin ja vastuullisesti tuotettuihin tuotteisiin.

Maitolasit -mainos vastaa erinomaisesti suomalaisen elintarviketeollisuuden haasteeseen, kuinka saada kuluttaja vakuuttuneeksi varsin arkipäiväisen tuotteen arvonlisäyksestä nykypäivän eettisiä arvoja kunnioittavan kotieläintuotannon myötä. Mainoksen tuote, Vapaan lehmän maito esitellään havainnollisesti, selkokielisesti ja positiivisesti. Esille on pantu itse tuote, ei sen itsestään selviä mielikuvia.

- Pienen valmistajan oli kyettävä kustannustehokkaasti erottautumaan uudella tuotteella suurten meijereiden puristuksessa. Haluttiin tulla keskelle keittiönpöytää täysin uudenlaisella vaihtoehdolla, joka on paitsi maukkaampi ja tuoreempi, myös tuotantotavaltaan eläintä arvostava. Tahdottiin puhutella makua ja laatua arvostavaa kuluttajaa, kertoi mainoksen toteutuksesta vastannut Folk Finlandin tiimi.

Grand Prix -sarjassa kilpailivat maaseutuun liittyvät printtimainokset, oli ne sitten julkaistu missä tahansa Suomessa ilmestyvässä lehdessä kilpailuaikana 1.1.2015-31.8.2016.

Kilpailussa palkittiin myös Broadsheet Mestari -sarjan voittaja, johon osallistuivat Maaseudun Tulevaisuus -lehdessä kilpailuaikana ilmestyneet mainokset. Raati valitsi osallistujien joukosta voittajaksi mainoksen "Minä en elä ikuisesti, metsä eläköön" jonka toteutti The Artist -toimisto.

- Mainos on erinomainen kokonaisuus, jossa on sekä hienosti toteutettu kuva joka alleviivaa tyylillä mainoksen sanomaa, että todella komea teksti. Niiden kautta viesti jää kerralla mieleen, sanoi kilpailun raatia vetänyt Anssi Järvinen.

Mainos on osa "Hyvä testamentti jää elämään" -kampanjakokonaisuutta jonka tarkoituksena on tehdä tunnetuksi ja avata puheenaiheita osittain arastakin aiheesta, testamenttilahjoittamisesta. Kampanjan avulla tuotiin esille testamentti- tai osatestamenttilahjoittamisen mahdollisuus, itselle läheisiä asioita ajavien järjestöjen hyväksi. Kampanjan asiakas on Vastuullinen Lahjoittaminen ry, jonka tarkoituksena on edistää kansalaisjärjestöjen varainhankinnan eettisyyttä ja kansalaisten luottamusta varainhankintaan sekä toimia sitoutumattomana yhteistyöverkostona varainhankintaa harjoittaville yleishyödyllisille yhteisöille.

Pääpalkintona jaettiin kultainen kuokka. Kuokkahan on suomalaisen sisun symboli, jonka avulla on saatu se hallainenkin suo tuottamaan kultaista viljaa, ruokaa meidän suomalaisten pöytiin. Korkeatasoinen mainos oikeassa mediassa on se nykypäivän kuokka, jonka avulla maaseudun yritysten tuotteet muuttuvat kullaksi - menestykseksi ja toimeentuloksi meille suomalaisille. Voittajavalinnat teki kilpailun raati, johon kuuluivat Anssi Järvinen, Olli Kantola, Markus Routasalo sekä Päivi Topinoja-Aranko

www.kultainenkuokka.fi
Terhi Heloaho, 040 6822662

Kultainen Kuokka -mainoskilpailu on Maaseudun Tulevaisuuden 100-vuotisjuhlan kunniaksi järjestetty kilpailu, jossa palkitaan parhaat Suomen maaseutua käsittelevät printtimainokset.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki